28 maj 2010

Hej hopp!

Det verkar som om jag tagit ut lite komptimmar idag ifrån bloggen.
Kan bero på att jag har hängt lite med familjen. Och sen har det inte funnits så mycket att skriva om.
Det har inte hänt så mycket i det Pettssonska Palatset idag.
Emilie och jag har haft lite och göra med förberedelserna inför festen. Vi har gått igen gästerna och dubbelkollat så vi inte glömt någon.
Vi fick 83 st på ena listan och 76 st på andra. Visade sej senare att det var någonting mitt emellan.
Men var lugna....vi har full koll! Eller inte.
Jättekul att dom flesta tackat ja. Det är bara några gäster långt bort i det stora landet i väst som tackat nej. Dom skyller på lång resa.....hihi!
Ja, sen några till Nej-are finns det. Men på det stora hela så tror jag att borden räcker och att det kommer bli en mycket rolig fest man sent kommer att glömma!

Statusen i övrigt då:
Maken har en liten svacka idag. Han har ont, är stel, trött och rejält grinig.
Man får slå dövörat till eller typ bara hålla med. Det brukar funka.
Erika är på sitt jobb och sitter förmodligen just nu och är söt och trevlig mot sina kunder.
"Vad det bra så? Trehundratjugofemåfemtitack!"
Emilie har provbakat något jag inte kan avslöja. Men jag tror det blir succé.
Hon ska senare träffa lite vänner.
Gustav då??
Ja, han har nog smittats lite av sin pappas svacka. Han sover mycket och verkar lite väl lugn.
Tänk om han är sjuk? Men han har ätit och druckit bra iaf, och det verkar ju vara ett bra tecken.

Oj, nu ringde jobbet!
Det är kris, fattas en inatt. Jag hoppar in direkt och ser fram emot lönen nästa månad. Det är bra betalt att gå in extra på helgerna!
Catching!
Ja, då kan jag inte sitta här och uggla.
Hej med er!

1 kommentar:

  1. Vad kul att många kommer på festen. Tyvärr är det lite lång resa hem, annars hade vi garanterat kommit. Men du kom precis på en sak. Man kanske kan få vara med lite via skypen under kvällen, eller???

    SvaraRadera