19 maj 2010

Sjukhusbesök


Hur tänkte jag när jag skulle hälsa på Krakenmaken mitt i rusningstrafiken!?
Trodde lite naivt att det inte skulle vara köer in mot stán utan bara ut från stán.
Tog summa summaro 1 timme och 10 jävla minuter innan jag kunde fälla ut landningsstället på Meganen, som dagen till ära hade en AC som funkade som skit!
På bilden ovan så skulle jag försöka ta en bild på registreringsskylten. Men det är inte lätt mitt på Essingeleden att hänga ut genom rutan, köra bil och dessutom fota samtidigt.
Jag erkänner att det inte blev någon bra bild. Vad stod det då på reg.skylten?

EWA 050


Erika skulle ta tunnelbanan från sin skola och sista provdagen.
Medans jag väntade på sötnosen så tog jag lite flera improviserade statsbilder.
Det här är en kyrka och lite rostiga hojjar.


S:t Görans sjukhus akutmottagning.


Väl framme hos Krakenmaken på avdelning 39, 8 våningar upp!
Eftersom han konstant vägrar att vara med på bild så fick ta en bild på hans tomma säng medans han var på toaletten.


Oj, den här bilden hamnade på fel plats i tågordningen, jag ber om ursäkt ifall den förvirrar er.


Det opererade högerknät mår inte så bra. Jo, knät mår ju bra men låret. Låret är mycket mera svullet sen igår och stenhårt. Läkaren vet inte vad det beror på men en elastisk binda och antiinflammatoriskt försöker dom med nu.
Han ska kunna böja 105 grader och gå i trappa innan han skrivs ut. Nu kan han böja 60 grader och trappen är inte ens påtänkt att prova än.


Han får ha kvar kanyler i båda händerna ifall det tillstöter något.
Kom ni ihåg att jag skrev att han hade fått blodtrycksfall och svimmat igår?
Han frågade vad trycket låg på när det hände.....70/60!!!!
(Lågt, men inte lika lågt som Glocalnet!)


Trevlig sjukhusmat som han bara petade i.
Han kommer tyna bort!



1 kommentar:

  1. Skumt det där med att låret är så hårt och svullet då. Trycket kanske har hamnat där? hi hi, Skämt åsido. Hoppas verkligen det är bättre i morgon.

    SvaraRadera