9 maj 2010

Bye, bye Emilie


Då var man hemma igen efter en tur-och-retur resa till Arlanda.
Ikväll åkte vi inte den vanliga vägen via Sigtuna, eller Sipptuna som Emilie sa när hon var lite mindre än hon är nu.
Har för mej att Eriksundsbron är stängd nu för reparationsarbeten. Så det fick bli via Rotebro och Lapplands Väsby istället.
Men visst fasen måste den vägen vara så mycket längre?
Släppte av henne, kram och puss på kinden, inget snyft den här gången heller. Jag börjar bli van nu med jobbiga avsked.
Men om 26 dagar är hon tillbaka och då för att stanna hela sommaren!
Då blir det liv i luckan igen i Pettssonska Palatset.
Nu ska jag sova. I morgon ska jag åka till jobbet på eftermiddagen på en Diabetesutbildning.

Vet ni hur många jag känner som har diabetes? Typ 2.
(Jaja, lite roligt var det väl?)

2 kommentarer:

  1. Du jag har faktiskt också alltid tyckt att vägen via Rotebro och så är längre än den via "SugtinaW. Men förståsigpåare säger att det inte alls är så.

    SvaraRadera
  2. Hej Ewa. Kan meddela att bron är öppen igen, så nästa resa behöver inte kännas så lång :)

    och,ja, jag har fuskat, har inte varit inne och läst i din underbara blogg på länge, skäms på mig!

    SvaraRadera