10 maj 2010

Snart at wörk



I dag har jag varit på utbildning på jobbet. Det var en sån där måste-utbildning i diabetes.
Det var intressant och lärorikt men FRUKTANSVÄRT tröttsamt. Jag var inne i min trötta period precis då runt tre-blecket på eftermiddagen.
Höll på att somna...........snark.
Jag lärde mej ett nytt ord i dag utav sjuksköterskan som pratade oavbrutet i en och en halv timme.
Hon sa äldre-äldre, vet ni vad det betyder?
Jo, det ska jag nu berätta för er, äldre-äldre är benämningen på väldigt gamla personer 82 år och äldre.
Hade jag ingen som helst aning om. Heter det yngre-yngre om bebisar då eller?
Nej, det heter ju nyfödda.
Var ligger logiken? Inte på mitt skrivbord i alla fall.
Har spårat var min anonyme vän Spökskrivaren håller hus. Långt bort i ett land där det finns kängurus, Australien.
Tänk min lilla oansenliga blogg läses all over the world!
Nu ska jag strax ta tur numero 2 till Bålsta!
Ha en trevlig kväll mina vänner och kängurus!

1 kommentar:

  1. Håller med om att äldre-äldre var väl ett konsigt ord. Herredug är man gammal så är man väl.
    Spännande att du har en så engagerad läsare ända borta bland kängurus och annat i Australien. Du har en riktigt internationell blogg du, ha ha. Det är väl ganska stor tidsskillnad mellan Australien och Bro så det kanske är därför som vederbörande bara har hunnit till januari??? ha ha.

    SvaraRadera