23 maj 2010

Heja Sverige


Vi lyfter på hatten och brister ut i "Du gamla du fria"!

Grattis Sverige till bronset i Hockey-VM.


Himla skönt att ni vann över Tyskland. Bäst med allt var absolut när Bengt-Åke tar time-out när det är 0,7 sekunder kvar av matchen.
Det fnissade jag i mitt soffhörn. Rolf log lite han med.
Annars har det var stiltje på aktivitetsfronten i dag i Pettssonska Palatset.
Jag har väl mest fikat och hängt vid datorn.
Rolf har sovit, sovit och sovit.
Just nu är han vaken men det är nog bara en tidsfråga innan han somnar.
Gustav tycker det är trist väder idag han med. Han har mest bara sovit han med, bara vart ut på någon enstaka, snabb utepink.

Såg i senaste Upplands-Brobladet att Upplands-Bro pisskommun har utlyst en tävling. Man ska namnge det nya äldreboendet som håller på att byggas i Tibble, Kungsängen.
Ni vet det med som har en alldeles patetisk, sjuk, galen och indolent psykopat som enhetschef.
Fina priser utlovas!
Jag har en del passande förslag, vad sägs som:
  • Gökboet
  • Sundmans psykstuga
  • Äldreboendet Storljugarn
  • Rondellen A
  • Ann-Sofies Bed & Breakfast
Undrar vad man vinner? Säkert någonting med Upplands-Bro kommuns berömda logga på.
Och det vill jag inte ha! Har ju gjort slut med min hemkommun på riktigt nu, har t.o.m sålt guldklockan jag fick för lång och trogen tjänst!
Jag skulle aldrig sätta på mej den iaf......hyckleri!

2 kommentarer:

  1. Ja, vi ska nog komma på något riktigt finurligt namn till det där stället! Ha ha ha

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag tycker att du ska skicka in dina förslag och även motivera de. Så att kommunen hajar din poäng liksom.

    SvaraRadera