30 maj 2010

Grattis alla mammor


Titta vilka fina rosor jag fick av mina söta telningar!
Vita rosor är fina rosor.
Till min egen mamma köpte jag en orkidé som hon inte ville ha, hon skulle försöka byta den mot en pelargon?!

Hur man än vänder rumpan så har man arslet bak!

Nu håller Rolf som bäst med att stöka i köket. Det vankas middag. Tror att nakne kocken Jamie Oliver har ett finger med i spelet idag.
Ja, inte så att min kock är naken utan det var något recept han skulle efterapa.

Annars så är det ganska stiljte på aktivitetsfronten en dag som denna.
Skönt att det löste sej med både telefoner och framförallt internet. Jag kan ju lugnt medge att jag är internetberoende. Tyckte livet var surt en stund i går kväll och nu på morgonen. Internet det är grejer det, speciellt när det fungerar....som nu.

I kväll ska vi gå båtvakt. Klockan 21-02 ska man vara på plats bland 3 miljoner mygg, 76 båtar, kaffetermos och äggmackor, bävrar, en haltande make och sjöfåglar.

Nu ska jag duka för kocken pockar på uppmärksamhet.


2 kommentarer:

  1. Antar att Roffe är klart på bättringsvägen då han står och roddar i köket igen då. Skönt att det börjar återgå i normala banor.

    SvaraRadera
  2. Om ni förtöjer båtarna så behöver ni inte vakta dom.

    SvaraRadera