15 maj 2010

Lilla snigel akta dig!

Godmorgon på er!
Hade ett helv...e att köra hem nu på morgonen. Fick köra likt en rattfull och zick zacka kryssandes på vägen.
Varför det undrar ni nu säkert. Jo, för att 3 miljoner sniglar verkade vara på väg mot samma mål......över vägen till andra sidan!
Kanske skulle dom på någon rea i snigelklädselaffären, vad vet jag?!
Som den extremt sanna djurvän jag är så vägrar jag att köra över och platta till dessa små varelser.
Tror jag inte tog livet av en enda faktiskt!

Annars så har natten flutit på bra. Vi har haft det lugnt och behagligt med lagom mycket att göra.
Nu ska här sovas som sjutton kanske t.o.m till sjutton.
Senare vid arton så bjuds det på smörgåstårta hos Ingrid och hennes nyblivna 60-åring till sambo.

Vädret verkar bli till det strålande hållet, behåller nog solbrillorna på när jag ska sova. Har ju ingen rullgardin eller annat för fönstret i sovrummet.
Kan bli bländad.

Godnatt mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Ha Ha jag ser dig framför mig när du sitter med tungan ute för att hålla koll på vart alla sniglar är och du e för Go gumman tänk om jag hade fått legat bakom dig och sett detta då hade jag väll dött av skratt.. jobba lugnt kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad läskigt med massa sniglar på vägen. Jag har faktiskt också svårt att inte låta bli att zigzaga när man ser minsta lilla kryp springa eller vara på vägen.

    SvaraRadera