27 maj 2010

Snäll Owe


Nu är Emilie återförd till hemmet.
Resväskorna är förhoppningsvis uppackade i det gamla flickrummet.
Vi har ätit en picknickmiddag ikväll, fast vi valde att sitta inomhus istället för en filt i parken.
Färdiggrillad kyckling med potatissallad och baguette.
Rolf var inte varken hungrig eller sugen så han avstod.

Min ovanligt snälla storebror har varit här med en hel hög med fina vinkaraffer och gamla flaskor.
Han har tillbringat dagen med att åka runt på loppisar.
Eftersom jag är i stort behov av vinkaraffer i stor mängd så bad jag honom att se om han hittade några.
Måste säga att han klarade uppdraget med betyget MVG. Titta så många, gamla, charmiga, olika karaffer han köpt till mej.
Till priset av knappt ingenting.
Nu ska jag ställa mej och diska allihopa väldigt noga.
Sen är dom redo att användas på festen om ett par veckor. Kommer bli urfint med alla fina flaskor på borden, givetvis fyllda med något galant drickbart av rusdryckskaraktär.

Nu ska jag se om jag hittar Gustav, han har varit ute länge nu. Och jag ser att vädret håller på att slå om. Det är mörkt på himlen och jag tror regn är i antågande. Gustav gillar inte när det regnar och åskar!

1 kommentar:

  1. Men gud vad fina flaskor och buteljer. Kommer att bli jättehäftigt på borden.

    SvaraRadera