19 maj 2010

Dagens Middag!


















Efter sjukhusbesöket så påbörjade vi auktionen "Söka Föda".
Vi var båda hungriga som vargar och bestämde oss för att äta på hemmaplan. Nja, kanske en sanning med modifikation. Alltså inte hemmaplan i Pettssonska Palatset utan i Kungsängen eller Kingsfield som vissa trendiga tonåringar kallar grannorten i söder.
Vi stannade på Torget och gick till Golden Cave.
En ung, snärta till flicka som luktade som om hon hade badat i en parfymfabrik hälsade oss övertrevligt välkomna.
Vi valde att sitta inomhus, var mest pensionärer som satt på uteserveringen.
Erika beställde en plankstek, något som hon aldrig ätit tidigare.
Jag åt en traditionell Kalvfilé Oscar. Till detta betällde vi varsin sodavatten med en halv, skivad citron i.
Allt smakade magiskt och vi var så mätta och belåtna efter detta matintag.

Väl hemma så möttes vi av en liten lurvig kissekatt som varit ensam alldeles för länge.



Glömde berätta att igår slogs mitt rekord i antal besökare igen!
63 stycken unika läsare och....håll i hatten 230 sidvisningar!
Måste vara Rolfs knäoperation som lockar läsare...eller??

1 kommentar:

  1. Herregud, Jag kom precis hem från jobbet och är döhungrig och så hamnar man mitt uppe i den där goda middagen. Undrar just vad jag ska rassla ihop så här kl halv 9 på kvällen. Inte blir det plankstek eller kalvfilè oscar i alla fall. Synd.

    SvaraRadera