18 maj 2010

Kvällsgotte


Heppa!
Kvällen har gått fort och snabbt. Jag åt middag med mej själv, smakade gott med pasta och ett glas iskall lättmjölk.
Somnade till en stund i soffan.
Micke kom på besök för att hämta båtnyckeln.
Rolf hade bett honom om hjälp med att ha lite koll på våran gamla klenod.
Strax efter 20.00 kom då fina Erika hem. Hon var trött och hade ont i benen efter en heldag på fotoskolan.
Intervju och fotouppgifter tar på krafterna även för en ung och pigg dam.
När Erika hade ätit sin mikrouppvärmda baconpasta så gosade vi in oss i varsin filt i soffan med en liten skål ostbågar.
Vi tittade på hockey där Sverige tvålade till Schweiz. Nu blir det Danmark i kvartsfinal tydligen, spännande!
Lilla maken ringde nu på kvällen. Han hade redan varit uppe och steppat med gåbord och två personal.
Hade gått till toaletten för att borsta av gaddarna, sedan tillbaka till sängen. Där passade han på att svimma och få ett blodtrycksfall.
Vad hade du i tryck då? frågade jag.
Inte mycket svarade han......!??
Så nu har dom extra koll på kraken, med täta blodtryckskontroller och mera dropp.
Sjukhusmaten var mycket bra. Han fick välja på massor med rätter, och han valde isterband!
Jag sa att han skulle vara snäll och inte hånka på larmet så mycket inatt nu, tänk på den trötta nattpersonalen tyckte jag.

Nu ska jag telefonera till Jessica.
Heddåhej!


2 kommentarer:

  1. Ha ha du tänker då på all nattpersonal du tänk om alla tänkte som du. Undrar jag hur du skulle vara om du låg på sjukhus du skulle väll inte ens larma om du höll på att coola vippa kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Hoppas att han sover gott inatt då så han slipper "störa" personalen i natt.

    SvaraRadera