11 februari 2012

7220 meter



Hej lördag och hej mina rara läsare!
Började dagen med en rejäl sovmorgon i sann trött-nattarbetande-Ewa-stil, klev upp 10.40!
Hade en del avbräck i sömnen i natt, Gustav var uttråkad och ville ha sällskap både vid vattenkranen och vid matskålen.
Jag satt snällt och huttrade på en stol medans han åt och drack, i godan ro.
Där skapade Gud ingen brådska.
Hände inte bara en gång utan minst två, ja han är rolig min lilla kisse och grymt bortskämd.
Hur många skulle skutta upp frivilligt på nätterna för att titta på och sällskapa med sitt husdjur?

Lite god frukost och sen hopp i gympaskorna, här skulle motioneras. Endast 2 minus idag så vi satte ribban högt, mot kyrkan.
Men först förbi vårt knapphändiga skitcentrum för inhandling av gravljus.
Idag är det 8 år sen världens finaste pappa begravdes.


Rolf tänder ljus i minneslunden hos pappa


och sen på hans mamma Signes grav.

Vidare hemåt över prärien och den vita snön, som lyste upp så vackert. 
Det blir ju så ljust och fint av snön. Solen verkade just idag tagit ut lite inarbetad kompledighet.


 Ett påtvingat gruppkort under pistohot. Ser vi inte rara ut så säg?

Och är det någon som funderar över Rolfs jacka så är det den! Den som inhandlades i början på 80-talet till en skidresa i fjällen. Ni som bor i Bro kommer väl ihåg affären Byx-Anders? Där gjorde han det stora kapet som håller än i dag.....men om den är så jäkla snygg vette fasen!?
Jag är glad att han inte hittat dom tillhörande termobyxorna med hängslen i grönt!

Efter 1 timme och 30 minuter och 7, 22 km var vi hemma i Pettssonska igen. En dusch, två koppar kaffe och plussa på checklistan med 14 intjänade aktivitetspropoints kände jag mig nöjd och nyttig.

I kväll melodifestivalen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar