17 februari 2012

Det ska va´grekiskt!



Så var denna fredag till ända. Har varit en bra fredag, jag har det ganska bra. Är nöjd och tillfredsställd med det mesta för tillfället.

Idag har mamma och jag fredagshandlat. Det gick som det brukade, en jäkla fart runt på Willys eftersom jag är så stressad?!! (har aldrig varit stressad i hela mitt liv)
En sväng in på Karlssons också för att köpa en glödlampa, en unik sådan tydligen som inte fanns.....jag fattade inget men till slut fick jag henne att köpa en liknande. Och visst passade den!
1 - 0 till mig.
Lite kaffe och en mandarin och småprat. Idag handlade det om Svarte Pettergänget, kommunens dagliga verksamhet, fyllkärringar, mera glödlampor, Patrik Sjöberg och postorderföretag.
 En alldeles vanlig fredagseftermiddag hos mamma kan man säga.

Hemma igen och finfrämmat av Erika som slutat lite tidigare idag. Å, vad jag älskar den ungen!
Idag skulle hon gästspela som kock i Pettssonska.
Det blev kolokithokeftedes (försök uttala det ni!) fetaostfyllda squashbiffar med klyftpotatis och tzatsiki.
Hade det inte varit för avsaknaden av den rödrutiga duken och vädret utanför hade jag trott jag suttit på någon grekisk taverna på Kreta.
Såklart jättegott! Fast det var lite pyssel med biffarna som inte riktigt ville hålla ihop.
Utseendet inte det viktigaste utan smakupplevelsen såklart, och dom var supergoda!
Och här kommer bilden:


Till efterrätt gjorde flickebarnet ett fruktsallad med krossad digestivekex i botten och vaniljkesella på toppen. Behöver jag säga att den också var otroligt god. Den blev om möjligt ännu godare när man blandat runt kexen lite med frukten......mums!
Bild kommer här:


Efter denna brakmiddag så stod magen i fyra hörn. Vi landade i soffan och tittade lite på The Voice innan jag skjutsade Erika till pendeln.
När jag kom tillbaka hade maken somnat i sin ringhörna, trött kille det där!

I morgon ska vi på äventyr....ja eller kanske inte. Han vill nämligen åka till Kistamässan. 
Det är håll i er nu........Caravan & Campingmässa!  Verkligen något som intresserar oss?! 
Jag föredrar soliga chartersemestrar före allt annat!
Är det inte ett ålderstecken när han vill åka och titta på husbilar, husvagnar, ihopfällbara stolar, myggdraperier, förtält, vattendunkar, hawaiiparasoll och annat som hör campinglivet till.
Jag frågade om vi skulle vara klädda i likadana träningsoveraller i WCT-material. 
Men då flinade han bara....

Kameran i fickan är ett måste, det här vill ni inte missa!


Snart dags att sova, ska upp tidigt i morgon.  Maken tycker vi skulle hänga på låset, grrrrrr klockan 10.00 öppnar paradiset. 
Skulle ni uppskatta en kompisbild på mig och Bosse Bildoktor?






1 kommentar: