13 februari 2012

Polarn Per



Summering av denna måndag kommer här.  Efter den dramatiska glasögonkraschen så kom till slut slagskämpen in. Utan skador tror jag, han verkade som vanligt, tack gode gud.
Men det måste vara arbetssamt att agera ordningsvakt och se till att inga obehöriga beträder hans mark!

Tog en snabb powerwalk runt i samhället, mötte stavgångare, hundägare och permobiler.
Dom såg inte lika hurtiga ut som jag!

Dagens middag var en av våra favoriter, so far.... blomkålsmos.  Bild har ni sett tidigare på detta gudomliga mos så det slipper ni nu.
Idag serverat med Viktväktarkorv som är så snål i antal PP så jag är tvungen att goffla i mig massor med ostmackor nu i kväll.
Det är viktigt att man får i sig sina dagliga PP.  Rolf gjorde ägg ocg sillmackor för att komma upp i sina PP,  jobbigt!
Fast lite sur är jag på honom......7 kg har han gått ner på fyra veckor! Varför går män alltid ner fortare?
Emilie tyckte igår att han inte hade citat något "arsle" kvar......jeansen hänger och snart kommer han få betala böter för tom byxbak!
Min rumpa finns dessvärre kvar, kanske i ett uns något mindre skala......och ännu mindre ska den bli!

Har tittat på Familjen Annorlunda i kväll. Jag blev svettig och på gränsen till huvudvärk när en av familjerna skulle storhandla med typ18 ungar, eller var det 19?
En annan familj tog sig en heldag på Gröna Lund med sina 10 barn.....fattar ni vad bara åkbanden kostar?
Fast mest undrar jag vad pappan i en av familjerna tänkte när han satte på sig T-shirten med trycket
Fet & Go på när han skulle vara med i TV??

Nej, dags att rota runt i kylen, ska få i hop 12 PP. Blir inte så svårt....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar