3 februari 2012

Äntligen jobbhelg!



Handlingen och det efterföljande umgänget med min glada mor gick som vanligt.
Klackarna i taket! Huvudet upp och fötterna ner! Yeahhh man!
Jag handlade bl.a mogna avocado i 2-pack som är lite dyrare än stenhårda som var billiga. Mamma skulle också ha avocado men hon hade inte råd att köpa dessa s.k "dyra", men det kan ju du göra som har ekonomi till det!
Mmmm, okej!
Vid kassan stod det helt plötsligt en gråhårig herre och fullkomlig stirrade på oss lite hånleende.
Jag kände igen honom, men vem var han? Till slut sa han Hej, känner ni inte igen mig?
Jag har i och för sig färgat håret grått men.... Då kom jag på det! Det var Tobbe Klang, en klasskompis till Owe sen lågstadiet i tidernas begynnelse. Mamma stämplade nollor.
Men sa till mig efteråt att "tänk att han färgar håret grått?"
Det var ett skämt, mamsen!
På snabbkaffefikat efteråt så berättade hon att vi inte talar med varandra utan till varandra....?
Eeehhh? Jag förstod inte skillnaden. Tror inte hon heller gjorde det faktiskt.

När jag kom hem så åt jag en snabb kesolunch, sen snörde jag på mig jympaskorna och i väg på PW i 12 minus.
Solen sken och det gnistrade vackert av snön........(det där sista skrev jag bara för att inte låta bitter och gnällig, menar egentligen inte alls det)
Jag hade solglasögonen på näsan för att inte bli snöblind och kapuschongen uppcabbat över skallen.
Det finns inte en mössa att uppbringa i Pettssonska som inte kliar! Jag har provat alla! Garanterat!


Jag gick bara 45 minuter idag, tyckte det räckte!
Nu ska vi strax äta tacos, jag har kollat checklistan och räknat mina PP. Jag kommer få äta mig mer än mätt. Kalas! Fast jag är inte ett dugg hungrig.


Provcyklade tacogratisboan förut. Känns bra men kliig! Jag känner mig redo för att inta parkettplatserna på Globen när finalen är den 10 mars!

Jobb i kväll och hela helgen med bästa Anne H, känns helt okej faktiskt.
Ha en trevlig fredag!

Over and out!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar