2 februari 2012

EwaLennieBitteSkifsCinaRolf på Tyrol!


Nu kommer det ni längtat efter.........bilder från Tyrol och showen LennieSkifs! Tyvärr var det förbjudet att fotografera själva showen så inga bilder på Björn och Lennie.
Fast jag hade kunnat tagit kanonbilder, vi satt nämligen fem meter från vänster scenkant. Alltså alldeles längst fram, och med mina schimpansarmar hade jag nästan kunnat ryck dom i byxbenen.
Såg att flera andra fotograferade i smyg, men sånt är jag alldeles för blyg för.

Resan gick  bra men var i kallaste laget. Först pendeltåg med avgång 16.44 från Bro, framme typ 17.20 i huvudstaden.
Massor med folk som stod i vägen på Centralen......Sen en raskt språngmarsch till Hamngatan där vi hoppade på en spårvagn!?! (vi var fortfarande i Stockholm, inte Göteborg) som tog oss ut på Djurgården och stannade vid Gröna Lund.
Mycket folk på denna spårvagn och jag tänkte ska alla dessa pensionärer till Tyrol? Men agnarna sållades från vetet och vid avstigning tog dom gråhåriga åt höger mot Liljevalchs medans vi ungtuppar??! valde vänster och mot Tyrol.

Som sagt, väl inne så var vårt bord alltså placerat så bra man bara kunde sitta. Längst fram på vänster sida.
Lite mörkt att läsa menyn så med hjälp av Iphonens lyse så såg vi vad som stod. Utom Rolf för han har ingen Iphone. Vad skulle man göra utan denna Iphone?
Men som tur var så hade den mycket trevliga lilla servitrisen glasögon MED inbyggda lampor...har aldrig sett såna förut, Så bra och hur coolt var inte det?
Hon lyste på menyn så farbror Rolf också kunde välja mat och dryck.
Rolf säger att såna lampor att sätta på glasögonen finns på Clas Ohlsson, ska genast inhandla ett par.
Perfekt på jobbet där jag ständigt trevar i ett svart mörker.
(Gud vad jag svamlar!)


 Menyn och ett glas vitt, oslagbar kombination.


 Förrätten var en caesarsallad med en liten laxbit på, försvinnande gott!


 Cina undrar vart kom Farbror Blå i från?


 Två otroligt ärtiga femtiplussare extremt glada att få komma ut och lufta sig lite!


 Varmrätten var mycket god men portionen kanske var i minsta laget. Tre oxfilébitar och en korvsnutt,
ett grönsakspett, en halv örtrostad potatis och tre olika små såser i fina skålar.
Som Viktväktare är jag tveksam om detta intag ens kom upp i mina sparade dagliga 18 PP.
Men allt var gott och jag blev mätt.


 Lite kaffe och en whiskey unnade sig Rolf innan showen skulle starta klockan 21.00. En tre timmars lång sittning i väntan på showen var kanske lite i längsta laget. Men vi hade kul och pratade på, och rätt som det var var klockan 21.00...SHOWTIME!
Den var jättebra! Skifs sjunger som en gud, svårt att tro att han är 64 år. Han blandade sina gamla hits med några nya. Lennie levererade också extremt bra, skrattade mycket och igenkännande.
Genrepspubliken var med på noterna och det varje ett himla ös när Michelangelo och Hooked on a feeling revs av på scenen. Då sjöng nog hela Tyrol med...och jag förstås, dom låtarna kan väl alla?


 Efter 1 timme och 35 minuter var det slut, jag ville inte gå hem, ville höra mer!
Men dom blev inklappade två gånger och det tackade dom sin genrepspublik för "Bra att vi fick öva på det här, man vet ju aldrig om det händer igen!"
Ett gruppkort på svänggänget innan vi gick ut i den 10 gradiga bistra kylan.


 Här väntar vi på Chrisse som så snällt skulle komma och hämta oss, fasen vad vi frös!


Hemma vid 24.00, kissen vart glad. Maken kom på att han inte hade någon matlåda till morgondagen. Vad gör jag då som den snälla husfru jag är? Jo, jag ställer mig och lagar mat till honom fast först tittade jag på Mästerkocken i repris. Så klockan 02.00 stod jag och rörde i kastrullerna i Pettsonska!
Guldstjärna till mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar