7 februari 2012

Bästa Otton i stada!



Ensam i soffan med en kopp te och ett gäng riskakor med ost på.
Maken gick och la sig redan klockan 20.00 och Emilie och Jogge alldeles nyss.
Men Gustav och jag håller igång ett tag till.

Jag gjorde en skaldjursrisotto i dag till middag, alltså shit Maj-Britt vad den var god!
Det var ett VV-recept som endast kostade 8 PP/portion så det är därför jag hetsäter riskakor nu. Måste få i mig mina kvarvarande PP.
Lite bilder på härligheten...


 Som vanligt lite halvsjaskiga bilder, men det här är min portion innan jag satte tänderna i den.
Ett rejält lass med avocadopimpad grönsallad tillkom förstås men då hade jag redan sabbat min portion med gaffeln.


Rolfs tallrik med sallad innan han började glufsa i sig. Fick bra betyg av honom.....Jättegott!
Erika var inte sen med berömmelsen, hon sa att det var den godaste risotton hon hade i ätit!
Tack sötnosar!

Det roliga och bästa med den här är att den innehåller bara bra grejer:
Avorioris, hönsbuljong, olivolja,  purjolök, färsk babyspenat, färskriven pepparrot, limesaft,  färska räkor och kräftrumpor.

Kom på att jag inte ätit risotto så många gånger, men när vi var på Mallorca i våras så beställda jag in denna koblajja...


....den var inte speciellt god. Och färgen gör ju genast att jag associerar till något helt annat,
sån är jag!
Har ingen aning om vad den innehöll. Men sangrian var supergod i alla fall!

Ja, kontentan av detta är att jag kommer göra denna risotto flera gånger.

Ska sova snart, om jag kan. Är inte det minsta trött. I morgon är det jobbdags igen och jag kommer tillbringa hela dagen hemma för någon slags uppladdning i vågrätt läge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar