24 februari 2012

Tack för mig! Hejdå Pomona!


 Då har jag stämplat ut som mögelhund på Pomona för gott!  Tack för dessa 3 år och 3 månader, jag har trivts kanon och vill egentligen inte sluta.
Anledningen att jag byter arbetsplats är bara utav ett skäl: Inomhusmiljön som gör mig sjuk, så sjuk att jag idag är sjukskriven tills jag börjar på mitt nya 1 april. Har redan varit hemma i två veckor, mår utmärkt och har inte tagit en enda allergitablett, cortisontablett, ögondroppe eller använt cortisonsalvan. Ser frisk ut och har inte ett uns besvär.
Det som gör mig riktigt förbannad är att Håbohus och Håbo Kommun inte gör ett piss åt problemet, trots allvarliga påpekningar i en besiktning gjord redan 2004.
Jag väljer att sluta men alla mina boende som också mår dåligt har inget val, dom bor där och inga anhöriga eller utomstående vet om problemet. Allt mörkas!

Det är mycket jag kommer att sakna.........


 ....alla torkade blommor.......


.......alla tjocktvapparater...........


 ........alla sidenblommor........


 ........alla sköna fåtöljer.........(ironi)


 ......alla sidenbuketter...........


 ......pyntade toaletter........med sidenblommor........


 ......mera sidenblommor........


 ......hissen, som jag inte fastnade i en endaste gång......


 .......flera klumptvapparater.........


.......sidenblommor..........


 ....vacker kurbitsmålning på toaletten.......


 ...entrén. Här satt jag nervös den 20 oktober 2008 i väntan på anställningsintervjun. Som gick kanon!


 ....mitt skåp ska plockas ut........


 ....vem övertar mitt skåp?.......


 .....jag har stämplat ut för sista gången.....


 .....en tjock-tv!.........


 .........jag har åkt hiss för sista gången......i alla fall den här hissen.....


 .....en platt-tv! Minns alla våra schlagerkvällar här. Vi samlades 20.00, dukade upp chips, kaffe och räkmackor och frossade i 45 minuter tills vi började jobba.....vi hade kul!


 ....nattskrubben! Vår lilla skrubb där allt vi behövde för nattjobbet fanns. Telefoner, nycklar och hemliga lappar........


 ........vackra tavlor........


 ....mera vackra tavlor och sidenblommor......


.....larmtelefonen....alltid i högerhanden eller i byxfickan. 
Kommer sakna till och med den!


 Vad jag däremot INTE kommer att sakna är dessa röda, svullna, rinniga, kliiga ögon!


 Inte heller mitt eksem som sista tiden övertog stora delar av min kropp, inte bara på armarna.


Dom här kommer jag sakna grymt! Mina nattkompisar. Några fattas på bilden men ni vet att jag kommer sakna er med förstås.
Vi håller kontakten är min förhoppning! 
Ni vet var jag bor, ni har mitt telefonnummer och att jag har jädrans gott kaffe!

Tack för den här tiden!

Over and out!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar