28 februari 2012

Händer inget



Det är tråkigt att bara gå hemma och vara sjukskriven. Tur att jag har Gustav, han gör så man håller i gång. Öppnar dörren, stänger dörren, sätter på kranen, fyller på hela kulor i matskålen (han äter inte annars),  gosar och leker med hans leksaker. Jag kastar leksaksråttan, han tittar på sen hämtar jag den och så håller vi på tills han ledsnar.
Ibland jabbar han ner leksaksråttan med högertassen. Skickligt!

Idag har båda mina sjuklingar piggat på sig så bra att båda har återgått till jobben.
Ordningen återställd och lugnet infunnit sig igen i Pettssonska.

Var i väg till jobbet en sväng för att lämna lite papper. Anmälan om arbetsskada och AFA-försäkringen är nu ifylld och ivägskickad.
Väntar med spänning på resultat. Chefen trodde att det var svårt att få detta klassat som arbetsskada eftersom jag inte skadat mig på arbetet.
Förvisso, men arbetet gör mig sjuk, kan inte vistas på mitt jobb p.g.a den urusla arbetsmiljön.

FK har vi bara dåliga erfarenheter av sen Rolfs händelse med knät för länge sedan.
Kommer ihåg att FK egna läkare inte förstod hans problem och krav på betald omskolning då
citat "Han kunde ta ett på arbetsmarknaden vanligt förekommande arbete som inte belastar höger knä"

Växer fullkomligt massor med sådana jobb som inte belastar höger knä när man arbetar som snickare!!
Givetvis fick han avslag och detta resulterade i att vi levde på min fashionabla inkomst i 1 år, enbart!
Det året vill jag helst glömma, våra bolån hade en hysteriskt ränta, 14,34 % på det ena och 11,75 % på det andra. Och jag jobbade 68 % natt. Den ekonomiska situationen var hemsk!

Det värsta var att han hade blivit lovad ersättning muntligt av någon Einstein till handläggare på FK och därför påbörjat sin omskolning när det senare visade sig att dom ändrade sig.
Han gick i skolan på annan ort och hemma var jag med två tonåringar och minimalt med pengar.

Nu är ju inte mitt fall lika illa kanske, men godkänner inte FK min sjukskrivning så blir det 0 i inkomst dessa 6 veckor.

Nu dags för min dagliga powerwalk. Min chef frågade vad jag roar mig med hela dagarna, jag svarade : bantar, skriver insändare, retar upp mig på folk och promenerar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar