20 februari 2012

Härlig måndag



Godmorgon måndag, min favoritdag!
 Idag vaknade jag tidigt, spännande dag i dag. Måndag = vägningsdag!
Minus denna vecka med, tack och bock. Det går i snigelfart men som sagt i alla fall åt rätt håll.
Fast egentligen går det inte alls i snigelfart, jag går ner helt enligt rekommendationer.
Går man ner för fort finns det risk för följdsjukdomar och andra tråkigheter.
Nej, jag vill fortsätta må bra!

9 cm i midjan är borta, känns på byxorna. Härlig känsla!
 Och det är så enkelt! Tänk att få äta vad man vill och ändå gå ner.
 Förr när man var viktväktare så var det lite krångligare, man skulle mäta och väga allt!
Det gör man inte längre så min gamla hederliga matvåg från -86 står kvar längst in i ett skåp.
Har provat en del viktväktarrecept och allt har hittills varit så gott.
Lovord från maken, han säger samma sak, allt är gott och han har heller aldrig varit hungrig under dom här fem veckorna.
Man får mycket på köpet. Piggare, gladare, sover bättre, ständigt mätt, aldrig hungrig.
Prova vettja om det finns några fetknoppar därute!!

Ska till frissan idag alldeles strax klockan 13.00 ska jag vara på plats. Färg och klipp, äntligen. Tycker kalufsen vuxit snabbare än snabbast sen sist.

Måste bara äta lite lunch innan......heippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar