15 februari 2012

Strejkar!


 Idag har jag inte gjort något. Gustav och jag har gått i strejk....snöstrejk. Vi som vägrar vinterföreningen har hållt sig inomhus hela dagen och kommer så fortsätta till nån skyfflar undar skiten!
MEN VAD SKULLE DET HÄR VARA BRA FÖR? 
Snö nu?
Och kom nu inte dragandes med "det blir så ljust och fint ute" eller "det är så kul för barnen"
Det är skitmörkt ute och jag ser inte en endaste unge som leker...ute. Nej, för dom håller sig inne dom med!


  Alla som gillar snö ropar Tuppen JA! Hörde inte en enda!
Gustav är deppig, han blir blöt och kall om tassarna...finns faktiskt en drunkningsrisk för honom i den meterhöga snön.


 Insnöade bil....


 insnöad vegetation......

 mera insnöade trädtoppar....


 Gustav visar att han ska bli balettdansare, kolla in hans sträckta vrister!
Annelie Alhanko...vem fan är det? Här snackar vi sträääääääckta vrister!


Sovit lite middag har vi gjort också i tristessen. Vaknade med ett ryck, drömde att jag glömt min MacBook på ett cafe med röda stolar i stan. Rusade tillbaka för att se om den var kvar, då vaknade jag!  Fick alltså inte veta det...
Fast sen såg jag att den låg på köksbordet, snablar vilken röta!

Men nu måste jag snart sätta fart.
The hole family Pettsson are coming home this evening, jippiiiiiee!
Två småtroll och ett stortroll. Jag ska göra en pippirätt med pasta. Kör på bokstaven P denna onsdag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar