15 februari 2012

Pink is the colour



Godkväll min rara vänner!
Kvällen har varit lugn, familjär och trevlig i Pettssonska. Alla var glada t.o.m. Rolf som fick börja med att flytta ganska mycket snö från plats A till plats B.  Det skötte han fint! Vi andra satt vid köksbordet och tittade på när han slet i sitt anletes svett....

 Idag hade jag hittat ett recept på VV-sidan som hette Kyckling i pepparsås. Såg gott ut och lättgjort. Typ min melodi.
Visst var det gott, men rosépepparkornen skulle jag nog varit lite försiktigare med.
Tyckte det skulle se snyggt ut på bild så jag öste på lite flera.......satan vad stark det är att tugga på dom små rosa kornen.


Ja, i alla fall så åt familjen den rosaprickiga pippin med pasta modell "konstig" som Rolf uttryckte det. Fast han åt och var glad!
Nu ska jag strax försöka sova...redan. Ska upp om ett par timmar för att skjutsa Emilie till Arlanda klockan 05.00.
Och vart ska hon då? Ja, det berättar jag i morgon........men jag har varit där. Inte en gång, inte två gånger, inte tre gånger utan FYRA gånger!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar