22 februari 2012

Kycklingwok



Tänkte jag skulle vara lite pedagogisk och visa er steg för stegbilder på min oerhört extremt
avancerade matlagningskonst. Idag förvandlades Pettssonska köket till ett sjaskigt thaihak, det vankades kycklingwok!

Låt er gärna imponeras.......


 Slanta morötter och skär lagomstorlek bitar av broccoli. Woksaucen är ett felköp, skulle egentligen ta den med smaken Lemongrass & Ginger men blindstyret tog fel. Den här funkar säkert den med.


 Skär kycklingfileér i bitar och stek dom. Krydda med valfria kryddor, jag använde salt och peppar. Vågat va?


 Eftersom jag bara har en stor stekpanna så får jag woka i omgångar. Nu var det grönsakernas tur. Hackade även i en röd paprika.


 Blanda ihop allt, ha i såspåsarna och rör runt, låt det fräsa en stund.  Ljuvliga dofter uppstår!


Servera med nudlar eller ris. Ungdomarna hade lite soja på sina nudlar.  Rolf vågade sig inte på nudlar utan valde Uncle Bens ris.
 Det var gott och starkt och inte ett dugg många PP. 

Tror att jag med denna maträtt inte skulle platsa i Sveriges Mästerkock. I kväll ett nytt avsnitt och som vanligt håller vi tummarna för allas vår Jossan!


Emilie och jag har gjort fruktsallad som vi ska äta i kväll när vi tittar på programmet.
Finns inget godare.........och helt utan PP.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar