6 februari 2012

Upsy Daisy



Sådärjaa!
Då är man i fas igen. Lite kul att man kan försova sig på eftermiddagen haha.
Jag vaknade faktiskt vid 13.00, gick upp och glodde en stund för att komma på att det var kallt, tråkigt och innehållslöst.
La mig igen för att "dra mig" och vaknade ett par timmar senare, ja ni känner säkert igen det där.

Men det gör inget, vad har jag för tider att passa?  Willys har öppet till 21.00 och det enda jag skulle göra var att veckohandla.
Vilket jag också gjorde, veckans middagar hade jag redan tänkt ut och inköpslistan var klar.
Kalla mig gärna Ewa Framförhållning Pettersson.

Veckans middagar i Pettssonska lyder som följer:
  • Ugnsgratinerad blomkål/morot serverad med korv
  • Canneloni
  • Skaldjursrisotto
  • Köttgryta med pressad potatis
  • Mangokyckling
  • Korv och potatislåda
Alla är nya recept som jag aldrig gjort tidigare och som jag hittat på VV sida. 
Der är superkul att leta, planera, räkna och testa nya maträtter. Billigare blir det också har jag märkt.
Och hittills har det inte varit något som smakat skit, allting har varit jättegott!

Bra grej det där VV, har bestämt mig att jag inte kommer basunera ut min viktminsknin/ökning varje vecka utan bara någon gång ibland.
Men hittills är jag nöjd,  jag går ner och är framförallt mycket piggare. Allt har bara blivit bättre!
Jag mår bättre enkelt uttryckt.
Enda negativa är att jag måste gå på toa många fler gånger än tidigare för att göra ettan.
Det är allt vatten man hinkar i sig och alla goda grönsaker förstås.
Kissnödig jämnt!

Fast det är klart det tar sin lilla tid att äta sig smal, men räknar med 0,5 - 1 kg i veckan för att kroppen ska "hänga" med och må bra.
Så det får ta sin tid, fast redan nu märker jag att brallorna sitter lite fladdrigt. Whoohooooo!

Nog tjatat om detta.

Idag firar vi!
Mäklardottern har sålt sin första lägenhet och idag hon kom hem med denna fina butelj som hon fått av sina chefer.
Trevligt med uppskattning tycker jag.


Jag minns min blåa plastburk man ska ha ett äpple i som jag fick av min chef när mitt hus privatiserades och jag fick ny arbetsgivare.


Man ska vara glad för det lilla, och jag gillar ju egentligen inte champagne....... :(
Frukt är godis!
Nu ska jag snart slappa i storformat i soffan, Jag ska äta frukt, dricka kaffe, zappa och försöka få i mig mina återstående PP....jobbigt!
 




2 kommentarer:

  1. JA EVA DU FICK EN PLASTBURK EN ANNAN FÅR ABSOLUT INGET AV MIN ARBETSGIVARE. SOM DU SÄGER MAN FÅR VA GLAD FÖR DET LILLA OM MAN NU FÅR DET LILLA.

    KRAM PÅ DIG
    ANTONELLA

    SvaraRadera
  2. Haha, helt rätt Antonella! Kul att du läser min blogg. Här finns mycket fina bilder på våra fina barn!

    SvaraRadera