7 februari 2012

Ko eller katt?



 

Ko under katt?

 

Katt på ko?


Katt myser med ko!


Det är förenat med livsfara när Gustav väljer att ligga PÅ kossan. Man ser honom inte! Vilket innebär att man snubblar över honom och han blir rädd stackarn.
Men han gillar att ligga där, känner sig väl "hemma" hos den likafärgade om något lite platta kossa.
Idag sov jag länge, ända till 10.15. Den här veckan kommer vara en trött historia, det är den alltid efter tre nätters jobb och sen onsdag torsdag igen.
Vill helst inte ägna mig åt något bara vara hemma och slappa.

Jag tänker göra två flugor på smällen bara. Nämligen motion och affärsbesök i en oslagbar kombo.
Är rena medelhavsklimatet ute idag, BARA 3 minus...kanske man vågar sig på nercabbat på kapuschongen?!!
Jag ska powerwalka till centrum för ett snabbt besök på apoteket. Hoppas det inte är så mycket väntetid då får jag väl småjogga på stället så jag inte tappar flåset.
Men oftast är den någon krånglig en som ska fråga om allt och lite till just på apoteket.....
Sen på eftermiddagen är det jag och Zlatan!
Ända tills det är dags att börja med middagen. Jag och Zlatan i schäslongen med en kopp kaffe och en dignande fruktskål, kan det bli bättre. Eventuell tillkommer också en katt i knät men jag är kvinna och klarar av att klappa katt under hakan samtidigt som jag läser OCH dricker kaffe.

Nu mot duschen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar