5 februari 2012

Snart måndag.....



Tjolahopp tjolahej!
Söndag i dag och söndagar i Pettssonska betyder invasion av hungriga arvtagare som längtar efter sina föräldrar.
Det gillar jag, mina två absoluta favoriter på denna planet och en liten söt annan favorit, en pojkvän anländer snart.
Det ska ätas mat och potatis och bearnaisesås. Och grönsaker förstås, sen ska vi mysa, prata och skratta.

Nattens arbete var ganska lugnt. Lite småspringit och halvrörigt ett tag på kvällen. Men sen ordnade det upp sig och alla somnade........lite överdrivet kanske. Dom som hade somnat tidigt på kvällen vaknade då resten somnade. Man kan enkelt säga att dom sover lite omlott.

Melodifestivalen deltävling 1...ja vad säger man?
Jag säger inte så mycket mer än att jag är glad att dom två låtarna gick till Globen som gjorde det. Alla låtar var bättre än Bananens....jag är fortfarande upprörd på hur Björkman ens kan ta med denna skitlåt.
Är det med en sån text och vandrande loppcirkus han vill att Sverige ska representeras i Europa?
Men såklart kommer han gå vidare från Andra Chansen....han får många röster, speciellt från småfolket.
Tragiskt!
Såg inte hela sändningen för den delen heller, jobbade och missade sista halvtimmen. Känns som det inte gör något.

Nu ska jag ta mig en söndagspromenad på bandet framför televisionsapparaten.

Just ja, ni kanske vill se min nya väska jag handlade i går?
Ni som inte vill får blunda.....


Ganska okej va? Eller är det en pensionärskasse? Skit samma, jag gillade den.







1 kommentar:

  1. Håller helt med ang. mello!! Jag undrar vilken kvalité de låtar som INTE kom med till tv hade?!? Inte i hela friden kan väl bananmannens låt varit den bästa av de sämsta?

    Och jag tycker att väskan var skitsnygg! Om det är penisonärsvarning på den, börjar jag bli orolig för mitt tycke och smak :)

    Ha de!

    SvaraRadera