18 februari 2012

Kistamässan



Idag skulle vi då på äventyr, ända bort till Kista. Startade tidigt, redan 9.55 satt vi startklara i bilen och sen gasades det iväg.
Betalade först parkering på 80:- och sen inträde på 130:- per huvud.
Det var inte alls mycket folk men desto mer husvagnar och husbilar. Vi siktade enbart in oss på husbilarna. Eller vi? Rolf siktade in sig, jag lallade mest med.

Känns så där att provsitta husbilar i miljonklassen när man inte har sexsiffrigt på kontot.
Men såklart, vinner jag ett par miljoner så skulle jag självklart köpa en fast inte en sån stor och dyr, kanske mer en i 500 000:- klassen.
(Fast före husbilsköp vid eventuell vinst skulle jag köpa två lägenheter, en var till mina barn. Det är viktigast!)
En halv miljon var vad dom billigaste kostade. Fula är en del också, jag tittar på inredning medans maken tittar på utrustning, vikt, stuvutrymme, däck, kablar  m.m.
Dom tyska bilarna var alldeles för "plastiga" invändigt, fejkskinnklädslar och genomskinliga bordellgardiner. Sånt går fetbort.
Sen fanns det husbilar som var stora som turnebussar, där man kunde köra in en liten personbil där bak......kostade typ 1,5 miljoner. Fula som stryk var dom....

Hittade en favorittillverkare och det var Kabe. Snygga invändigt, helt i trä utan en massa plastdetaljer.
En sån tar vi tack!



 En del har finare kök än det man har hemma....


 Rolf drömmer sig bort.....


Finast hittills, Kabemodellen.


 Varsegoda, gröten är klar!


 En söt liten salladskål till tvättfat...


 Rolf fick ihop en hel kasse med broschyrer.....bra jobbat.
Så nu har han att läsa ikväll när jag ska titta på Melodifestivalen.

Summa summaro så var det ganska kul att gå där och titta på alla människor. Vi hade ett pitstop vid kaffestationen. Varsin källarfranska med ost, gurkskiva,  kaffe och en liten Loka. 166:-, som hittat. Fast kaffet var gott faktiskt.

Vi hittade även dom här filurerna......


......... ett uppstoppad (tack och lov) vildsvin på 120 pannor.


Ganska söt faktiskt, påminner om en jag känner!


 Farbror Älg var också och provade husbilskomforten....


 Byggare Bob tror jag den här plastfiguren heter..han bjöd barnen på godis!
Snuskgubbe!


Fast med våran ekonomi så blir det nog den här lösningen, ett hopfällbart tält på biltaket.
Mysfaktorn får man på köpet, stegen var extrautrustning.

Såg två kändisar, först Tina Thörner och sen Matte Carlsson, ni vet han Bygglovs-Matte, snickaren.
Utan att låta som ett karltokigt fruntimmer nu så var han om möjligt ännu snyggare i verkligheten. 
En annan tiopoängare Bosse Bildoktor lös dessvärre med sin frånvaro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar