21 februari 2012

Massa Gustav


 Jag vet att jag är tjatig, men det är mycket Gustav nu.  Det är ju han och jag dygnet runt.
 Han tassar efter mig som en hund, följer varje steg jag tar.  Han är bara unik!
Idag har jag försökt tagit lite bra bilder utomhus i solen. Men det är inte det lättaste.


 Svårt att få honom sitta still!


 Köpte nya kattgodisar på Coop, oj vad han gillade dom.


Han är mitt allt och han ger mig så mycket glädje!


Nu sluttjatat om denna underbara varelse.

Vad har jag roat mig med idag då?  Haft lite kontorsarbete, mailat, blivit lite lätt irriterad, pratat i telefonen och druckit kaffe.

Åkte till Coop och handlade. Går det dåligt det där Coop kan man fråga sig? Var knappt några bilar på parkeringen och EN kassa öppen! 

Ingen kö till den var det heller! Konstigt!
Jag handlade alla sorters frukt, grönsaker, kycklingfileér, Lavazzakaffe, fryspåsar, skokräm och kattgodis.

Middagen idag var fläsklägg med rotmos. Fattar ni hur gott det är? Och så lätt att göra. 

Tar i och för sig lite tid att koka fläskläggen men jag har ju numera all tid i världen.
Men nu undrar säkert en del av er....fläsklägg? Är inte det väldigt fett och onyttigt för en viktväktare?
Svaret är icke!  Jag trodde också det faktiskt, men sanningen är den att det är s.k duoval på fläsklägg och det betyder att jag kunde äta hur mycket som helst och bara räkna 5 PP. Givetvis bara om man skär bort det synliga fettet också.
Så jädrar vad vi åt, mätta som troll som vanligt när man äter VV-mat.
 Rotmosen räknas bara som 2 PP för potatisen och en liten klick smör. Resten kålrot och morötter är ju fritt. 
Så hela den brakmiddagen bidde bara summa 7 PP.  
Blir en redig kvällsfika i kväll för att ställa det dagliga PP-nivån på noll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar