12 februari 2012

It´s sunday!



Idag var jag omåttligt pigg och klev upp redan klockan 9.00.  Märkte snart att det bara var jag hemma, ja också Emilie förstås som sov på övervåningen.
Misstänkte att Rolf var ute och söndagsspatserade, eftersom Mullejackan, Dressmanmössan och vandrarkängorna var borta.

Mycket riktigt, han kom hem när jag åt frukost då hade han varit ute på en snabb promenad i 2 timmar.
Här gör man ingenting halvdant, ska man promenera så gör man det ordentligt! I 2 timmar!

Efter frukost och dusch för hurtbullen så åkte vi till Willys och veckohandlade.... på en söndag?!
Jag är för tokig! Fast ganska skönt att ha det gjort, var knappt en kotte på Willys så den förväntade freakshowen uteblev.

Ett snabbt besök hos farfar och Mistell på vägen hem.
Nu har jag precis kommit in från min 2 timmarsvandring som blev ynka 43 minuter. Bättre än inget och 4 PP extra som jag inte tänker, vill eller behöver äta.


 Körde nercabbat idag i solen! Vågat eller hur? Fast sanningen är den att det faktiskt var ett uns vårkänsla i luften, är det möjligt? Går vi mot varmare tider?


 På väg upp mot Sandhagen och alla nybyggda fina villor. Fast jag vet inte om dom är så himla fina....en del har knappt fönster och har dom fönster så sitter dom på tvären och är modell mindre.
Dyra är dom också. Hittade en informationsskylt om lediga tomter från 995 000:-. Herregud, det är dubbelt så dyrt som vi betalade för hela vårt hus och tomt. Fast det är klart, det var ju 27 år sen..


Min ständige följeslagare..... i vått och torrt!


Hemma igen på min gata, jag älskar mitt hus och vill inte flytta!
Och det lutande trädet ska tas ner i vår, jag lovar! Ser för taskigt ut, jag vet!


Världens finaste kisse mötte mig, jag blev glad i hjärtat. Ännu gladare om en stund då alla mina finaste kommer hem. Vi ska laga Gullans fiskgryta! Mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar