26 februari 2012

Jaha, det var det det!



Så var denna helgen över, har gått i ett idag...med.
Jag har varit ute och promenixat i det vackra vårvädret med Anne P och vovven Linus.
Vi var ute i nästan 1,5 timme. Linus lyfte på benet vid varenda snödriva. Roligt med hanhundar.
Hem för snabb lunch och sen vidare till Willys för inköp av middag. Idag skulle vi ställa till med  Tacofiesta i Pettssonska!

In med kassen i bagageutrymmet och vidare till nästa stopp, Arlanda. Det visade sig att Owes flyg var försenat ganska mycket, mer än när jag kollade på lfv.se innan jag åkte.
Fördrev tiden med att glo på folk, äta medhavda bananer och dricka kaffe. Till slut kom han och vi åkte hemåt i den minst sagt lågt stående vårsolen. Hjälpte knappt med solglasögon och nedfält solskydd.

Kom hem efter 17.00 och hög tid att förbereda Tacofiestan. Småtrollen gjorde det mesta, min uppgift var att steka köttfärsen. Som vanligt skötte jag mitt uppdrag med bravur!

Även jetlagade Owe kom förbi när vi precis svalt sista tuggan, mest för att hålla sig vaken och åt glatt upp resterna från våran middag.
Finfina presenter utdelades som alltid när han varit på resa. Även fast man kan tycka att valet av presenter  är något annorlunda.


Emilie fick zebrafärgad silvertejp och en Mäklartidning med finfina husannonser i området Daytona och Ormond Coast.  Vill ni lägga några dollar på en liten sommarstuga så hojta till!
Jag fick mig en rulle rosa silvertejp och Erika en förpackning av Svenska fiskar-godisar.
Rolf fick tillbaka sin nässköljare i keramik som Owe lånat i ett par år.

Nu är det bara jag och Emilie som är vakna.  Krakenmaken sover sen länge, undrar om han kommer jobba imorgon.  Han har i alla fall varit påklädd hela dagen idag, ett friskhetstecken kanske?!

Nu tittar vi på Wallander och senare ska vi se Melodifestivalreprisen som missades igår.
Håller fortfarande på Danny!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar