11 februari 2012

Svulltajm? Icke!



I kväll bänkar vi oss i TV-soffan för att bevittna deltävling 2 från Göteborg.
I dag tycker jag ingenting om låtarna trots jag har lyssnat på bidragen tidigare idag.
 Har ingen åsikt alls och lika bra är väl det!

Rolf och jag åkte till Willys tidigare för att handla lite. Vi hoppade in i den höga firmabilen och headbangade till Svenska Rockklassiker och gnällde på idioter i trafiken som tankat sirap....

Köpte på oss lite frukt, pepparbiff, micropop och scotchbritesvampar.
Svamparna ska vi städa med och inte äta, undrar hur många PP det är i en svamp?
Det blir bara vi till middag idag. I morgon kommer familjen vara komplett igen, härligt!

Alltså består kvällens kulinariska middag med eventuellt romantiskt inslag av:
pepparbiff, ugnsrostade honungsglaserad potatis, kålrot och morot och liiiiiite bearnaisesås.

Har hittills under veckan promenerat ihop 21 aktivitetsPP. Lägger man ihop det med min veckobonus som är på 49 PP så har jag alltså 70 PP är smaska i mig i kväll, helt legalt och efter programmet.
Helt galet! Så kom inte och säg att man inte får äta onyttigt när man äter VV-mat!
Man kan välja precis vad man vill och gillar!

Jag kan äta bl.a detta:
  • En stor påse ostbågar 250 gr = 34 PP
  • Marabou mjölkchoklad 100 gram = 15 PP
  • 200 gr lösgodis = 19 PP
  • Dricka 24 dl vitt vin = 70 PP
  • 500 gr Brieost = 45 PP
Fast det vill jag inte!

Jag ska göra en fruktsallad och äta mikropopcorn. Mikropop är 9 PP för en hel påse.....

Nu dags för middag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar