8 februari 2012

Bildexplosion a´la 80-90-tal


Har en sån där slappardag del 2 idag. Gör inget vettigt, fast jo jag har faktiskt bäddat rent i jättesängen, tvättat, tumlat, ringt Järfälla Hushållsservice vår diskmaskin låter...konstigt, dom kommer på måndag, dammsugit, kammat katt, druckit kaffe, ätit en banan, badat orkideérna, tittat på gamla kort det älskar jag!
På tal om orkideér, av mina 17 stycken jag har så har över hälften fått knopp och några blommar igen.
Känner nu att det kanske var liiite pensionärsvarning på denna sista informativa meningen.....
Verkligen intressant att veta!

Bara för det så får ni se bildbevis också, titta och beundra!


Vänliga hälsningar Ewa 73 år

Hittade massor med fina kort i min byrålåda, nu ska ni få se Familjen Pettsson i tidernas begynnelse,
sent 80-tal och tidigt 90-tal.


 Två kikhostebarn på semester på Öland -89.


Pappa Rolf här med spretig, modern pannlugg?!! borstar Erikas två tänder, hon hade visst också pannlugg.


Söta systrar leker i badrummet.....


 Nyuppstigen från det kalla havet på Öland -89. Fräschingen till höger i bild är min rosa termos som Rolf lite senare körde över med bilen.....den andra snyggingen är min bror, gråhårig även då!


Världens sötaste Erika sitter i den blommiga plyschsoffan köpt på Obs Interiör 1982.


 Lova att inte skratta nu!
Men här har ni oss!  Årets brudpar alla kategorier!
Ungen i bakgrunden är inte våran inte min klänning heller för det är min mammas....
Jag var snål även då....


 80-talet ringde och ville ha denna damfrisyr a´la kärring tillbaka och även mustaschen....
Men hur ser vi ut? Vi är inte ens 30 fyllda och ser ut som vi nyss gått i pension....


Pannlugg och mustaschprydd överläpp även här.  Vi är på semester i Totebo....TOTEBO?!
En liten minibyhåla i mörkaste Småland. Huset....huset? Torpet lånade vi av en jobbarkompis, gratis förstås. Det låg i en kohage. Och då ingick både råttbajs, spindelväv, utedass, kossor på nära håll, vedspis,  ingen dusch och knapphändig elektricitet.
Men kul hade vi! Anne och Peter var också med och vi åt Fattiga Riddare och spelade TP på kvällarna Jag hade samma frisyr som nu......ett vinnande koncept....

Fanns en byfåne i byn också som jag hade blivit förberedd på, han hade händer stora som dasslock (och nu överdriver jag inte!) , gick i blåbyxor, keps och gummistövlar storlek varvsbyggda.
Han kom och hälsade varje dag på oss, vilken lirare.
Där gick nog inte hissen ända upp om ens hiss-schaktet var byggt?
Minns inte vad han hette, dessvärre.  Kanske oväsentligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar