16 februari 2012

Utflykt i dag



Det är tur att man inte är ute och färdas med pendeltåg och vistas bland människor alltför ofta.
Det räcker en gång i halvåret, max!
Har idag satt diagnos på mig själv, den lyder "Folkskygg". Nja, kanske inte riktigt men nästan.
Men vad är det för fel på människor?

Tog bilen till Kungsängen och gick på tåget, i en nästan folktom vagn.
I Kallhäll kliver det på en kvinna som har femtielva lediga plaster att välja mellan. Men var sätter härket sig? Jo, självklart mittemot mig!
Hon tar dessutom upp en Ahlgrens Bilarpåse och börjar fullkomligt vräka i sig innehållet. Kinderna såg ut som en genmanipulerad hamster.
Har inga problem med att folk äter...men denna grottmänniskan ÅT MED ÖPPEN MUN, SMACKANDES!
Efter ca enochenhalvminut så är påsen tom, måste vara världsrekordtakt.

Framme på KS i väldigt god tid, registrerade mig och satte mig i det trevliga väntrummet bland andra likasinnade. Tror jag drog ner medelålder med ett par år i alla fall.
På utsatt tid blev jag uppropad med alla mina namn: Ewa-Maria Pettersson. Fick gå in och ta av mig topless....Skuttade slanglöst fram till monstermaskinen som snart skulle förvandla mina redan hängande behag till typ elefantöron, tunna som pannkakor.
BH´n!  Jaha, jag glömde visst ta av mig BH´n, klantigt!
Det är ju inte direkt behagligt det här med mammografi, men väldigt nödvändigt. Bara att stå ut, andas och räkna till tio.

Klädde på mig och gick mot buss 506 där jag fick bevittna ett drama utan dess like från första parkett. Dock inte med blodvite, men väl ett barnvagnsdrama!
Ja, herregud!
Det stod fyra barnvagnar vid hållplatsen som skulle med. Tre mammor och en pappa. Fyra barnvagnar är en för mycket så det tjafsades rejält om vilka tre som skulle få kliva på.
Lynchstämning de luxe och jag satt med öppen mun och visste inte om jag skulle skratta eller gråta!

Samtidigt upptäcker jag att jag klätt på mig min blåa Pippitröja bakochfram, inochut och avig!
Guldstjärna Ewa!

Det slutade med att en kvinna med barn av utländsk härkomst (som dom säger på Efterlyst) förlorade.
Hon fick vackert vänta på nästa buss. Pappan däremot mofflade sig på, styrde runt vagnarna på bästa sätt, sen fick han knappt plats själv för att han var så himla tjock!
 Ett klockrent ämne för nästa säsongs Biggest Loser, tycker jag.
Ryggsäck hade han också på ryggen förstås som höll på att dra av peruker och glasögon på sina medtrafikanter varje gång han vände sig....

Nåväl, bussen körde så småningom och vid Solna Centrum såg jag på långt håll att det stod fyra barnvagnar till som hade tänkt sig att åka med.
Gick sådär, endast en kom med för fettopappan klev av och tog med sig både vagn, unge och ryggsäck.

 Nästa människochock kom på perrongen på Sundbybergs station. En man letar efter något i sina öron, förmodlingen kanske sin biljett vad vet jag....han gräver långt in med snurrande rörelse, tar ut fingret och stoppar det......ja det vill ni inte veta!
Äckliga karl!

Hemma igen och mottagen av en gosig kisse, underbar känsla......
Det dröjer ett tag innan jag åker buss igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar