14 februari 2012

Broccolistånd!



Eftermiddagen i Pettssonska har varit i lugnaste laget. När Mia åkt hem till Bålsta så körde jag igång med lite småplock av allehanda slag.
Började förbereda den fabulösa middagen, d.v.s jag ansade tre stånd färsk broccoli och la dom i en kastrull. Avancerat värre!
Dukade med vardagsporslinet, fyllde på nya citronskivor i vattenkaraffen och tände ljus.
Mysfaktorn var på ON-läge.

När maken kom hem så hade han den lilla raringen köpt tulpaner till sin älskade hustru.....
Inte en tulpan utan en knippe på 25 st, ungefär som min ålder. Jag älskar tulpaner! Min favoritblomma.

Middagen intogs under tystnad, som det brukar. Idag var han trött och hade ont i vänster axel och höger knä. Han pratar inte i onödan min äkta hälft.


 Kanske inte den färggladaste maten men oh så gott! Och som vanligt blev vi mätta like a propp!


Snärtig blomsterflicka bakom ett hav av frasiga tulpaner.......ehhh typ läs: 
Överviktig dam i femtiettochhalvtårsåldern som gör ett tappert försök att dölja hakorna.
(Men snart är dom borta....)


Ögonlös katt i ett arrangerat foto. Han har inga dubbelhakor.

I kväll har det snöat, igen! Inte lite utan mycket. Vem tycker det är kul nu?
Kanske något stackars barn som inte vet bättre....Nej, fy fasen jag som trodde våren var i antågande...
Hade fel även där.

Nu dags för fruktfrossa!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar