9 februari 2012

Mina små vänner!



Den här dagen kom och gick väldigt snabbt! Har sovit som en stock som vanligt, nemas problemas.
Har ägnat eftermiddagen till att sitta och titta ut genom fönstret med en mugg kaffe i näven.
Hann inte sitta och slappa så länge för rätt som det var var det dags att påbörja middagsbestyren.
Idag en enkel köttfärssås med makaroner, maken jublade och mätte sin köttfärssås med decilitermått.

Vi äter i omgångar här idag, just nu så står Emilie och Jogge och rör i karotter och stekpannor.
Ska snart få provsmaka! Ser inte det minsta oapptitiligt ut, dom är för bra på det där med god mat. Ena riktiga gourmander som min mamma skulle sagt! Hihi...

I natt är det jobb igen, denna gång utan min fina norska kollega Sykepleijer Anne H. Hennes stackars små rara barn har fått vattkoppor och behöver såklart sin mamma hemma.
Jag klarar mig, men lite ensamt blir det.

Ska kliva upp lite tidigare i morgon. Mellan 13-15 kommer en diskmaskinsreparatör och ska felsöka vad det kan vara för fel på min lille vän.
Så fredagshandlingen med lilla mor får bli senare.

Jaha, detta inlägg kan ni sortera in under kategorin "Tråkigt och informativt"!

Nu mot min andra lille vän.....kaffemaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar