10 februari 2012

Snask i slasken


En sån dag....och helgen har bara börjat!
Har hunnit med en del idag, det började med tre timmars skönsömn efter en natts arbete med varierat innehåll.

Fick gosa med Aston, Sannas hund i gårkväll. Han vet att Tant Ewa har hundgodis i väskan så han blev mer än glad när jag trippade in iklädd käcka arbetskläder strax efter draghålet.


 Ner med nosen i min väska...var är godiset?


 Aston är en sån där pittbullkamphundläskighund som jag egentligen borde vara rädd för. Men det är omöjligt att vara skraj för honom, när han lägger huvudet i knät gör vacker tass och man bara dör....så söt är han.

Idag skulle Kimi komma från http://www.kimishushallsservice.se/Hem.aspx   och titta till våran sjukling.
Våran sjukling har varit rasslig ett par månader, han låter, stånkar och verkar ha det jobbigt innan han kan börja diska.
Nej, det är inte Rolf jag pratar om....utan våran Gaggenau diskmaskin såklart.
Kimi är gift med en kollega till mig och har precis startat egen firma. Ring honom, han är superbra och trevlig!

Han satte efter en snabb undersökning en diagnos på den lille rackarn, nämligen diskmaskinshjärtinfarkt!
Alla slangar hade geggat igen (geggat! vem kom på det ordet?) förträngningar i kärlen skulle det heta på människospråk.
Han tog loss en slang och fick ut det här snasket i slasken.


Inte undra på att han var trögstartad. Massa fett och klegg (mitt favoritord) i slangarna. Jag fick ett tips! Använd aldrig maskindisktabletter, dom är alldeles för kraftiga för diskmaskiner. En tablett skulle egentligen räcka till mellan 5 - 7 diskar.
En struken tesked pulver räcker, detta för att minimera just risken för det som hände våran.

När ordningen var återställd stod nästa punkt på programmet, nämligen fredagshandling med mamma modell glad! Fast det visste jag inte innan förstås.
I dag utökades den glada skaran med Emilie som vi hämtade på stationen.

På Willys var det mycket folk och mamma blev stressad. Skenade likt en chipstrimmad gasell genom affären.
Hoppade till och med över fredagsgratisprovsmakning....otroligt!

Vi avböjde snabbkaffefikat idag eftersom klockan skenade i väg och romantisk middag stod näst på programmet.

Idag gjorde jag en paj med Santorinifyllning som det så käckt hette på VV-sidan.
Rakt översatt till svenska innehöll den fetaost, tomater, purjolök och oliver. Väldigt delikat som all VV-mat vi ätit under fyra veckor.
Och här kommer bilden:


Sötnosarna körde en favorit i repris. Lite goda röror, skinkor, ostar, bröd och annat mums.
Rara som dom är så bjussade dom frikostigt!
Jag smakade lite och konstaterade snabbt att detta kunde jag ta tabberas på, garanterat!

Nu ska jag landa i soffan för att få veckans dos av "Irritera-mej-på-Carola".
Ni som inte bevittnar detta dravel är ganska smarta....jag tittar bara för att Ola Salo är med, han är söt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar