19 juni 2013

19 juni 2010



Idag tänker jag tillbaka en smula. Kom på att det är exakt tre år sedan jag hade min vida omtalade 50-årsfest, 68 st härliga familjemedlemmar, vänner, släktingar, dårar och dönickar på plats i vårat stora partytält. Ett partytält som egentligen är vårat båthus.
Rudolf, Peter, Niclas, Owe och Micke fick till det bra där med att flytta, kånka, sätta upp och fixa med det jättetunga båthuset.  Dom hämtade även alla hyrda bänkar och bord också, stånk stånk.
Peter fixade extrakylskåp och belysning i tältet.

Bitte och Ingrid stod för pyntningen i tältet (och även allt annat såsom disk, fix och trix, stackars er). Blommor, blader, ballonger, serpentiner och andra influgna partyhöjare från Åsa och Sventa i USA kom på plats.
Ewa och Börje lånade generöst ut sina terassvärmare eftersom det kvällen innan endast var 7 grader!!
Emilie och Erikas hjälp med det mesta var såklart också oumbärlig. Lotteriet blev en succé! Bra idé mina söta barn.
Jessicas var väl den som drog största lasset med skapandet utav inbjudningar, utskick, planerinag av lekar, skoj och det mesta.
Rolf drog nog nitlotten, han betalade kalaset!
Glömde jag tacka alla er för all hjälp så gör jag det nu, bättre sent än aldrig!
TACK ALLA, kommer ni tillbaka när det är dags för 60-årsfesten?

Hagelskuren som kom dagen innan chockade oss Brobor rejält, helt plötsligt var Ginstvägen snötäckt igen...i JUNI!? Såklart var det därför temperaturen sjönk drastiskt.

Vitt på marken i juni, galet!
Stuprännan hann inte med
Rolf sopar bort snön
 Redo för party!
 Bitte fixar det mesta
 Lite pixlad femtitaggare!
 Dansen ville aldrig ta slut, schlager hela kvällen.........
 ......och långt in på morgonen. Klockan 03.30 stängde vi till grannarnas stora glädje av musiken
 Oj, vad mycket fint jag fick!
 Jessicas fina inbjudningskort, tack vännen! Tiaran från Åsa och Sventa i USA, tack söta ni!
 Fina bordsplaceringsstenar hade faktiskt jag skapat!
 Rolf chockade med röda rosor, 50 stycken!
Tack älskade make!

Ja, vad säger man...en sån fest!

PS: Har säkert glömt att tacka några, men tack alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar