3 juni 2013

Bro-Vara-Bro-Gubbängen-Bro på 14 timmar


Vaknade redan klockan 04.30 pigg och berusad av glädjen att snart få återse Erika igen.
Efter en snabb kopp te och en bajsalättmacka for jag i väg.
Var bara 11 grader ute och knappt några bilar på vägarna. Mest överkörda grävlingar med benen i vädret i vägkanterna.
Med endast ett stopp i Laxå för att tanka så fällde jag exakt 37,5 mil och 3 timmar och 55 minuter senare ut landningställen på Meganen utanför Vara Folkhögskola klockan 09.10.

Erika och Ferry var nästan färdigpackade. Och när jag såg allt tänkte jag....
"Herregud, det kommer aldrig få plats", skulle behövt släpkärra, minst!
Men allt fick plats fast det var på håret. Tur att dom slapp ta det här på tåget, hade nog blivit extremt jobbigt att släpa på.


 Innan vi lämnade lilla fina Varastaden så bjussade jag generöst på fika på mitt favoritställe,
Conditori Nordpolen. Vi satt ute i deras gulliga trädgård och mumsade på räkmacka, gårdagens ostbåge (någon specialare), skinkmacka, wienerbröd och kaffe förstås.




Erika somnade per omgående i baksätet. Ferry och jag försökte överleva den extrema hettan i bilen.
Det är inte roligt att åka bil i värmen utan en fungerande AC. Vi stannade ofta för vätske, glass, kiss, mat, kaffepausar.

Här hittade vi ett ställe precis bredvid vattnet. Minns inte vad det hette men glassen var god i alla fall.
Precis när vi körde över kommungränsen så började det regna. Hade det inte kunnat gjort det lite tidigare så hade hettan kanske inte varit lika påtaglig.
Jaja, vi överlevde och kom hem vid 16.00. Efter en snabb uppfräschning stack Erika vidare till stan för något musikjippo och jag skjutsade hem Ferry och packningen till Gubbängen. Hemma vid 19.00, och då hade jag kört exakt 85,5 mil!
Tur att jag gillar roadtrips!

Det var en ganska trött och sliten Ewa som somnade klockan 22.00 och vaknade upp utvilad typ 12 timmar senare. 
Nu känns det skönt att ha Erika hemma igen, ordningen återställd och jag är en glad mamma!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar