14 juni 2013



Dags att knyta ihop säcken och summera denna dag. Handlingen med mamma gick bra, var väl som det brukar. Full sprutt in och full sprutt ut. Hem för snabbkaffefika och lite eländigt prat.
Idag ventilerades dessa heta ämnen: TV-problem (som inte alls är några problem), ryggoperationer, alzheimer, stråk, min födelsedag, kommer Birgers?, orkideéinköp som jag avböjde, fattiga pensionärer, rullatorer, griptänger, tramsigt prinsessbröllop, skolavslutningar m.m.
Veckans duktiga, blev som väntat Vally. Hon är för jävla bra den kvinnan, verkar det som. Kan både gå och tugga tuggummi samtidigt! Livsgnista har hon också tydligen.

Hem igen med mina kassar och lite fillunch. Till efterrätt hetsåt jag 4 hg biggaråer på mindre än
 5 minuter, gud så gott!





















Vilade lite i mitt nystädade sovrum utan klädhögar med en liten rar kissekatt. Är lite orolig för honom, han hostar! Inte så ofta men emellanåt, får kolla upp det om det blir värre under helgen.

Gjorde en god pizza tills oss i kväll. Endast 11 PP, Rolf fick i sig två stycken, matvrak!
Sen somnade han på rotmos i schäslongen med senase numret av Klassiska Träbåtar på den svullna magen.
Så här gjorde jag den: Använde färdig tortillapizzabotten från Santa Maria=  6 PP, 60 gram rökt skinka = 2 PP, 1 dl riven ost = 3 PP, och sen förstås massa grönsaker som lök, paprika, tomat, m.m.




Fick en för tidig födelsedagpresent i går av Lotta! Kolla vad fin, passar perfa! Ser dessutom dyr ut....tack snälla Lotta, jag blev superglad!

Lite kaffe nu och sen gasen i botten 1 mil norrut, till mitt fina jobb!

Trevlig fredagkväll på er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar