23 juni 2013

Snaggar häcken

 På förmiddagen upptäckte vi av en ren slump vår bortglömda uteplats på baksidan av Pettssonska, den så kallade "Svampen". Man är ju aldrig där på baksidan av huset....så det är lätt att glömma.
Totalt övergiven, ensam, ledsen och med vildvuxen häck runt omkring sig.
 Den här  svampen gjorde Rolf för länge sedan, på den tiden då det var tokheta sommardagar och för varmt att sitta på den ordinarie altanen. Familjen behövde en plats att fika och äta på i skuggan.
Sagt och gjort! Pappa Rudolf fixar allt!
Stammen är en gran från familjen Heneskärs tomt, takstolarna hemforslade från fängelseanstalten på Färingsö, plåttaket har en kollega till Rolf fixat och sen har då denne makalöse man.....Rolf fixat sittplatser och bord som går att snurra på runt om stammen.
 Varför har vi glömt bort den? Vi bestämde oss genast för att trimma till den vildvuxna häcken en smula. Jag krattade ihop det klippta i små fina högar. Inte för att jag gillar trädgårdsarbete utan mest för husfridens skull. Högtryckstvätten kom fram och rengjorde bord och bänkar fria från fågelskit.
Nu ska jag bara piffa! Piffa till med dynor, lyktor, lampor, blommor och fräscha dukar sen kommer vi ha ett event. Jag kallar det "Återinvigning av Svampen"
 Krattade så hysteriskt att jag bara efter en halvtimme blev hårt skadedrabbad!
Vattenfylld blåsa i tumvecket och Rolf skrattade! Jag satte på plåster och hoppades att jag skulle få bli befriad från fortsatt jobb....men icke! Det var bara att kratta på!
Han är hård den där arbetsledaren, inte undra på att hans kollegor gråter när dom kommer hem efter en dag med honom.
 

 Lite pensionärsvarning då, kolla mina hängpetunior!
Växer som ogräs. Tänk vad tre stycken näringspinnar i varje kruka gör gott!

I kväll kommer Carlos hem!!!!

1 kommentar: