8 juni 2013





Vaknar upp utvilad efter en hel natts sömn utan avbrott. Gustav valde att sova ute och jag fick då lite välbehövligt ledigt i mitt jobb som dörröppare/matsällskap/vattenkranskötare.

I dag händer det grejer! Ingrid och jag och tre miljoner andra kommer att befinna oss i stán och vimla runt bland andra yra bröllopsentusiaster.
Vi åker in vid 13.30, i god tid och börjar med lite shopping, lunch, vin, fika, glass och tittning på övriga. Hörde på Nyhetsmorgon att det är extremt mycket japaner på plats.


 Sen drar vi oss mot folkmassorna längs kortegevägen för att försöka se en skymt av dom nygifta.
Halleluljha!
Och får vi inte det så gråter jag inte för det, såklart kommer det vara rejält trångt och svettigt.
Våra kära makar följer förstås inte med! Dom tar sig en liten tur med båten i stället. Det kommer bli sillunch och intelligenta försök att lösa världsproblem, som dom är så rackarna bra på.

Måste visa er allt gott som Jogge hade köpt med sig till oss från Italien. Finfina korvar och en stor bit parmesanost.


Godbitarna i trågen ska grillas i morgon och jag vet redan att det kommer bli förbaskat gott!

Nej, om man skulle ta och vimma till sig, plocka fram min prinsessklänning, prinsesskrona och aftonväskan.
Jag är redo för bröllop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar