17 juni 2013



Godmorgon!
Så var helgens tre nätter avklarade, snabbt och enkelt. Tänk om alla jobbhelger kunde passera så här smidigt.
Uppe lite tidigt trots nattjobb, har en del att fixa inför kvällens väntande anstormning av gäster eftersom jag fyller år just idag.
Fast det är inte hela sanningen, jag ska ju också åka tillbaka till jobbet till klockan 14.30, då den stora högtidliga invigningen av Solängen är. Det vill jag inte missa! Det ska till och med planteras ett prydnadsträd på innergården till Prinsessans Estelles ära. Jojo! Kommer dagen möjligen att förgyllas med lite royalistist närvaro? Tror inte det, dessvärre.

Tog lite bilder från i går, som vanligt lite huller om buller och med halvtaskig skärpa.
 Typiska Ewakort:

 Jag bakade en Pavlovabotten som jag senare idag kommer fylla med vispad grädde och jordgubbar
 Blommorna växer och frodas (Asså, är inte det här ett typiskt bevis på att man blivit gammal, fotar blommor?!)
 Mer blommor, den här gången på rad. Inte ett öga torrt....
 Det här ska senare bli en Key lime pie. Är dock lite skeptisk eftersom fyllningen blev i snålaste taget.
Leila Lindholms recept och det borde väl bli bra, eller?
 Mina sötnosar
 I rosa Crocs!??? Titta länge en syn för gudarna som såklart bara inträffar när Carlos ska kissa här på gräsmattan. Längre går man inte i Crocs.
 Carlos hos sin fina pappa
Oj! Närbild på den prunkande petunian....MVH Ewa 87 somrar.

Nu kommer det nog inte bli något mer livstecken från mig förräns sent i kväll då festen har spårat.
Eller kanske sanningen, när fikagästerna har tackat för sig och rullat hem med sina sockerchockade kroppar.

Men tack så här långt alla ni som grattat mig på FB, med sms, telefonsamtal och telegram.
Det värmer i mitt 53-åriga hjärta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar