12 juni 2013


 I dag har jag hälsat på den här lilla sötnosen, Flisan 2,5 år. Hon bor i Bålsta i ett gulligt litet rött hus  med sin matte Pia och husse Lasse. Precis som jag vill bo, lite avsidigt, gröna ängar, skogen runt knuten, mygg, tyst och stilla.



 Anne och Leia var också där. Leia och jag pysslade i Hello Kittypysselböcker medans mamma Anne fick ryggmassage för sin rackliga rygg av Pia ute på terrassen.
Hon är en hejare på det!

Pia bjussade på svenska jordgubbar och vaniljglass. Och så kaffe förstås. Jordgubbar och vaniljglass, finns det något bättre?


Det är inte bara Flisan som ingår i den zoologiska parken hos Pia, utan ett gäng andra hundar också. Osäker på hur många exakt, men tre till såg jag i alla fall.  Två katter ingår också. Och en häst och massa får. Fast dom bor någon annanstans.


Det här är Phil, men han bor i Skåne, eller var det till och med Danmark?! egentligen. 
Han har bara varit på besök sen i mars för att försöka få till en parning med en annan av Pias tikar. Gick sådär.....ingen verkade direkt på....tror inte kanske dom passade för varandra helt enkelt. 

 

 Härliga verandan!


Phil igen

Leia och Flisan, två mycket söta småtjejer!


Här lyckades jag få med alla tre på ett kort, fantastiskt!


 Lilla huset på prärien, det är så idylliskt så man blir tårögd!




Dags att åka hemåt. Anne med något lite bättre rygg. 
Jag tog mig en svängom i Bålsta Centrum, handlade lite matnyttigt på Ica innan jag styrde kosan hemåt igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar