2 juni 2013

Härlig fredagsfest!

 Här kommer då ett försök i lite bloggning.
Helgen har varit fullspäckad så jag har inte haft någon som helst tid att hinna med.

Vi åkte hela härliga Solängenfamiljen hem till Anna på Fånö.

Och som hon bodde då!!! Jag tappade hakan ner till knähöjd och utgav ett högt....NÄEEEEE när jag upptäckte att hon hade ca 50 meter till Mälaren från sitt hus.

 Det är ju så här man ska bo! Med kohagar, kossor, syrenhäckar, slott, gamla vackra tegelbyggnader, ladugårdar och sjönära.
 Vi gick en 20-minuters tipspromenad runt slottet, vacker natur och krattade grusgångar.
Tre av mina kollegor klurar på frågan.....
 ....puh så enkelt!

 Vacker ekallé med en snidad och fin grind!
 Träffade på mor och barn
 Tänk att bo i detta vackra 1800-tals stenhus alldeles bredvid vattnet....jag är grön av avund.
 Mina fina familjemedlemmar....


 Marie vill mer än gärna vara med i bloggen, som hon har tjatat!
Och här har ni henne, den evigt unga Fröken Ahlblom och jaaaaa, hon är singel!
 Tipspromenaden rättad och prisutdelning efter middagen. Ni ser ju själva.....jag vann!
 Priset en jättefin ljuslykta som jag råkade tappa i stengolvet, klantarsel som jag är men jag blev uppspelt. Har aldrig vunnit något förut... Men den höll som tur var.

Sen lekte vi "Så ska det låta", Anna hade gjort precis som i programmet med numrerade skyltar med ord på. Vi delades in i två lag och fick välja siffra och sjunga på det ordet som stod. Fick man en stjärna på lappen gick det över till andra laget. Anna var domare!
Hur kul som helst! Ganska svårt men mitt lag vann.....hhrrmmmmmm såklart, med både schlagernörden Patrik och mig i samma lag så blev motståndet för tufft för våra kollegor i lag 1.
Efter det var det introtävling och där var jag tvungen att hejda enmansshowen en smula.
10 låtar, Patrik satte 5 stycken, jag 4 stycken sen visade sig att Eva A var en liten smygschlagernörd och tog en låt, den rackarn! Grattis Patrik!

Kan säga så här! Det var väl en evinnerlig tur för mina kollegor att jag bara drack Loka, tänk om jag hade druckit vin......då hade jag plågat dom ännu mer med min skönsång.
Usch, jag kanske gjorde bort mig, sjöng för full hals hela tiden...pinsamt, men sån är jag!

Klockan 22.30 åkte dom flesta hem. Jag lite hesare än jag brukar men väldigt glad och tacksam över att få tillhöra det här sköna gänget!

Tack snälla Anna för en härlig fest med roliga lekar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar