22 juni 2013

Sipptuna t.o.r


Vi drabbades en smula av tristess här hemma framåt eftermiddagen. Bestämde oss för att resa oss från soffor m.m och låta kroppen för ett tag hamna i lodrätt läge. 
En tur till Sigtuna för att äta mjukglass är aldrig fel. Ni vet jag och mjukglass......whohoooooo!

När vi kom fram så blåste det satan på Hamncafeet Våfflan, hungern hade dessutom kommit smygande i våra små näst intill tomma magar.
Vi bestämde oss för att äta i stället. Och ta glassen som efterrätt. Rolf bjussade och vi la in vår beställning till flickan i luckan.
Jag beställde caesarsallad, Erika nachotallrik och pappa Rolf hamburgertallrik.
Det bidde ingen glass efter maten, vi var för mätta och kaffesugna. Kaffet drack vi hemma,
 både godare och billigare.


Har blivit smått beroende av ett nytt spel. Words in a pic, tror jag appen heter. Kul och lite halvsvårt emellanåt. Går galant att spela på min lilla Groda, allt blir så mycket större.


Testa! 

Nu verkar det som det blir filmtajm i kväll igen här hemma. Rolf är just nu i färd med händerna i dvd-lådan, gissar starkt på Sällskapsresan- Snowroller...
Jag somnar nog strax.....

Förresten, ett förtydligande. Emilie kunde inte säga Sigtuna när hon var liten. Hon sa i stället Sipptuna, gulligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar