18 juni 2013

Mera invigning


 Erika tyckte att jag dagen till ära var söt (hon tycker förresten att jag alltid är söt) och vi tog en sån där "Dagens Outfit" som alla andra stora bloggare håller på med. Har sett att man tydligen ska stå så där lite nonchalant med benen lätt korsade. Sen också gärna med magen indragen så man ser smärt ut!
  • Skor: Zalando inköpta förra månaden, hej skavsår!
  • Byxor: KappAhl, inköpta också förra veckan
  • Linne: Kapp Ahl, inköpta förra veckan 
  • Blus: Cellbes, efterskickad för 127 år sedan
  • Solglasögon, Kicks, inköpta för två år sen
  • BH: Gekås, oktoberresan -12
  • Trosor: Se ovan
 Det blå-gula bandet på plats. Eller som en kollega sa: Dom ska klippa ett sånt där snöre!
 TORE! Tore TV riggar upp sin utrustning från 1800 kallt
 Tore snackar taktik med fotografen
 Snyggingar, Anna-Greta, Carita och Anna
 Vimmel och huggsexa för att få sig lite snittar och bubbel i form av cider
 Kommunalrådet Agneta Hägglund klipper snöret och vi alla brast ut i applåder efteråt
 Här har ni henne...konstnären Maria, hon berättade om sina skapelser och inte en jäkel blev klokare av det. Svamlade något om smultron på ett strå.......ett vitt ganska omoget smultron då?
 Förväntansfulla gäster, min chef sitter på huk
 Solängen fick presenter, jordgubbsplantor och blomster
Två av mina nattkompisar i motljus, Annie och Anna-Greta 

Trevliga pajsare!

Det var en trevlig tillställning, min första invigning trots jag varit med om två andra nystarter.
Roligast var ändå när min förra chef i Håbo Kommun, Marie gick förbi mig två gånger. 
Jag hejade, inget svar, sen kom hon tillbaka och utbrast: 
VA!? Jag kände inte igen dig, vad smal du har blivit!
Sånt är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar