4 juni 2013



Jamen, ser man på, besöksräknaren har snurrat över 65 000! Grattis till mig och grattis till er läsare som mäktar med att läsa denna tramsiga blogg!

I dag var jag på plats redan klockan 07.15 hos lilla familjen Gomez-Pettersson. Jag skulle passa Carlos medans Emilie körde Jogge, hans pappa och sin svåger till Arlanda.
Dom skulle så snabbt som möjligt ta sig ner till Rom för att hinna deltaga på Jogges morfars begravning som är idag klockan 16.00.
Lilla fina morfar avled oväntat och hastigt i går morse efter ett par dagars vistelse på sjukhus.
Jogges mamma och syster åkte redan igår men hann dessvärre inte fram och ta avsked, sorgligt.

Snabba bud i Italien, begravning redan dagen efter! Så sent i går kväll letades det biljetter till hyfsade priser och prio ett förstås var att hinna ner i tid!
Inte lätt, men till slut så bokade dom med Norwegian och landade för en stund sedan. Hoppas nu bara att resan från flygplatsen till Ladispoli fungerar utan krångel och förseningar.

Carlos och jag roade oss med att sova i soffan den timmen Emilie var borta. Han låg en centimeter från mitt ansikte och snarkade, snacka om goskorv! Hans morrhår killade mig på kinden hela tiden....

Emilie valde att jobba hemifrån idag. Eller typ "hemifrån mamma" för att vara noggrann.
Hon stannade på Lidl och handlade med sig goda nybakade frukostbröd sen åkte vi hem och fick fart på Erika.
En härlig frukostbuffé dukades upp i Pettssonska som senare förvandlades till ett annex till Mäklarhuset och Emilie körde igång att jobba.
Carlos trivdes bra i våra knän, han är som en stafettpinne....går från knä till knä från famn till famn.
Gustav valde att somna om i sovrummet efter att Carlos och han hälsat på varandra (läs: nosat på varandra)



 Erika instagrammade under frukosten.  Översta bilden med filter, understa originalbild. Visst ser väl CG så sjukt stolt ut? Precis som...här sitter jag, snygg som vanligt!
På tal om Instagram. Hörde på Nyhetsmorgon i morse att det var några som gjort en undersökning om vad man stör sig mest på för bilder på Instagram.
Lyssna på svaren:
  • Matbilder
  • Överanvändande av #hashtags#
  • Träningsnarkomaner
  • Kattbilder
Oooops! Matbilder och kattbilder skriver jag check på! Det är mina typ av bilder. Hashtags använder jag aldrig, tycker det bara är löjligt och mina bilder behöver inte komma med i något typ "register" för att jag ska få mer besökare och likes. Att följa mig på Insta är valfritt.
Hittar ibland bilder med typ 26 hashtags.....galet töntigt!  

Ska vila nu, trött efter tidigt uppstigande och fortfarande har jag ont i lilla magen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar