4 juni 2013

Söndag med hemligt resmål



Snart är jag i kapp med bloggandet! Nu ska jag göra ett tappert försök att återge er söndagen. Ni vet den då vi var på hemlig utflykt med bästa vännerna......ROLIGT!
 Jag fick ju ett sms där Ingrid så rart frågade om vi ville åka med på hemlig resa med kaffestopp, vi skulle hämtas om bara 10 minuter.

Vi åkte mot Enköping, tog av vid Grillby och fortsatte på snirkliga småvägar och hamnade till slut på Nibble Gård, en jättegullig liten gård med servering i trädgården, gårdsbutik, myggor, stavgångspensionärer, MC-åkare, kaniner, höns, en tupp, vi och tre andra grisar.

Såklart kommer bilderna hullerombuller, blir så oftast när jag är in action.

Hönsgården
Massor med fint!
Researrangörerna

Utefika bland myggen

Har varit finfrämmat på gården

Shoppar loss

Kalle Kanin
Klockren, stämplades in i kassan





Starkström, svagström, likström
När vi kände oss färdiga med fikat, shoppandet och djurtittandet så gick resan vidare. 
Vi åkte vidare genom skön, vacker svensk natur. Passerade fler kohagar, hästar, katter, traktorer, Litslena Bygdegård, Skolsta, Hjälsta m.m.
Stannade till vid Grillbyladan. Där har vi varit förr. Finns massor av bra-att-kanske-inte-ha-saker.
Bl.a dessa skosmycken, som jag har längtat att pimpa pumpsen mina....eller varför inte Foppatofflorna?

 Fjärde medlemmen i Swedish House Mafia, snart på en arena nära dig!
 Skrotnissarna i sitt esse, som alltid!

Vi hade en mycket trevlig dag, och hoppas på flera liknande i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar