3 juni 2013

Fotboll, racklig och blomster




Snart får man gå och lägga sig! Har haft en konstig känsla i kroppen och mått lite halvlustigt på eftermiddagen och kvällen.
Jag fryser, svettas, har ont i magen, det surrar i huvudet och jag känner mig halvdan.
Så jag har mest legat i soffan och tittat på fotbollen.  Rolf bjöd ut Erika på en skogspromenad, han tyckte att liljekonvaljerna var så fina nu.
Resultatet ser ni här, en fin bukett till mig, men skvallra inte för någon!
 Den är tydligen fridlyst......ooooops!


Sova snart, ska bara vänta in nattsuddaren. Han är ute på sin kvällsronda nu.

1 kommentar:

  1. Hejsan ! Ja dom är helt underbara dom små blommorna. Men här i Uppland är dom inte fridlysta det är toppen! Sen man får plocka dom men inte dra upp med rötter eller plocka för försäljning när dom är fridlysta så bara plocka en liten bukett är helt ok.

    Liljekonvaljen är fridlyst på Öland, i Kalmar, Kronobergs, Stockholms och Södermanlands län. På andra platser är den inte fridlyst. Fridlysningen innebär att man inte får dra upp blommorna med rötterna och inte plocka för att sälja. [1]

    Och sen vill jag också säga han e så söt lilla bebben Carlos

    SvaraRadera