19 mars 2010

Äntligen fredag

Tjohoooo! Det är fredag och snömängden blir bara mindre och mindre. Det töar i 180 och jag gillar det i massor. Det blir i och för sig ganska så blött om fossingarna men va fasen, lite vatten har ingen dött av!
I dag körde jag på med Monopolreglerna vid läggdags, alltså Gå direkt i säng utan att passera Gå!
Måste bli bättre att komma i säng i tid och sluta med detta onödiga surfandet innan man hittar till sängen.
Sov som vanligt utan större missöden och konstiga drömmar.
Fina Miakollegan ringde precis då jag var på väg upp ut sängen. Hon var i Göteborg på snabbesök och för att gå på Kent-konserten ikväll.

I går blev det klart att hus 2 på Pomona ska privatiseras. För mej så innebär det att jag inte längre kommer vara anställd i Håbo Kommun utan i detta privata, som vi dock inte vet namnet på ännu.
Det är sekretess i 10 dagar efter beslutet tydligen, larvigt!

Att det blir jag som får "gå över" beror helt enkelt på att jag är sist in på natten.
Tack så jävla mycket för det A-S Sundman! Hade du inte förstört så mycket med dina sjuka lögner den där natten för snart 2 år sedan hade jag fortfarande vart anställd i Upplands-Bro pisskommun.
Och varför trodde psykfallets chefer på hennes lögner och förtal?
Dom lallarna köpte hela jävla klabbet, trodde på idioten så vi kunde inget annat göra än att säga upp oss. Vi sa upp oss själva!!! Blev inte uppsagda som dom flesta verka tro..
INGEN HJÄLP från någon!
Där satt jag ganska stensäkert med 28 år i kommunen, men nu.....nu är man plötsligt sist in med 1,5 år!
I år hade det blivit 30 år....

Tack Upplands-Bro Kommun för att ni gör mitt arbete ytterst osäkert!

Men nu ska jag inte måla fan på väggen (mammas favoritutryck) Det kommer säkert bli bra!
Men jobba privat inom äldreomsorgen?? Ja, jag vet inte jag!
Man kan ju inte rå för att man läst massor med artiklar om hur det sköts dom privata boenden i Sverige, och inte är det direkt något positivt!

Nu ska jag stjälpa i mej lite kaffe sen bär det av till Willys. Idag jobbar Erika på Willys i Bro. Hon ska kassaträna där.
Hon slutar 15.00 så då passar det bra att fredagshandla och hämta henne på en gång.

Ha en härlig fredag och ni får ursäkta att jag tjatar om Upplands-Bro kommun, men jag kommer ALDRIG komma över den behandlingen man fått där!
Trodde aldrig jag skulle behöva gå igenom något värre.

3 kommentarer:

  1. Du ! vi kommer att jobba ihop länge vi det kommer säkert att bli bra! är det bara du på natten inte Pia också eller ?? Kram ha en jätte bra helg kramar dig

    SvaraRadera
  2. Låter i och för sig lite bekymmersamt. Men du!! Man vet aldrig . Det kan ju i och för sig bli bättre också med mindre organistation och sånt. Är det inte bra får du väl söka dig tillbaka till de andra husen så fort en tjänst blir ledig. Det ordnar sig.

    SvaraRadera
  3. Ja, pisskommunen Upplands-bro har verkligen en VARM plats i mitt hjärta!
    TACK för er behandling av 2 st JÄVLIGT duktiga och KOMPETENTA Usk:or som ALDRIG misskött eller knappt varit sjuka från sin arbetsplats under hela sin anställningstid i kommunen. Säger bara: UP YOURS!
    Ledsen som sagt om detta ger lite dålig stämmning, men skit ska skitarna ha, så är det bara! KRAM

    SvaraRadera