16 mars 2010

Snabbt

Oj, vad den här dagen har passerat i rykande tempo. Jag har inte gjort så mycket mera än vart en sväng till Bromma, räknade ut att det var min 8.e gång tur till Bromma på 10 dagar.
Ska nog skriva till "Taxichaufför" i mitt redan så attraktiva CV.

När jag åkte så tog jag gamla vägen mot Kungsängen. Fråga mej inte varför det blev bara så och jag har fått för mej att den är närmast istället för att typ åka tillbaka mot Willys för att sedan gå på motorvägen där.
Ja i alla fall så hamnade jag bakom en bil med skylten Övningskör, en privatist ingen trafikskola.
Men herregud alla ni som övningskör med era ungdomar...skärp er! Är det inte något som helst krav att den som sitter bredvid och ska lära ut kan något om regler m.m.
Den här bilen kröp fram i 40 km, stannade vid KF-avfarten och....SLÄPPTE fram bilarna som stod där!
När började man tvärnita på huvudled (eller vad det heter?) för att låta bilar köra ut??
Blev många bilar som stod där och väntade tills alla lastbilar hade kört ut från KF.
Vid OK-rondellen så blinkade körkortsaspiranten så fint till vänster. BRA!
Då har iaf jag lärt mej att man håller sej till vänster i körbanan, men icke!
Den här höll allt vart det gick till höger!
Men snälla pappa eller vad det nu var för härke som satt bredvid.....LÄR UT RÄTT!

Det är just därför jag inte har övningskört med mina telningar, för att jag helt enkelt är livrädd att lära ut fel.

Allt gick bra på Bromma och dom kom i tid. Jag fick en Toblerone och ett vykort från Florida.
Tackar!

Nu har jag haft lite NÖF-tid med Lill-Prinsen, och ska strax börja med min kulinariska anrättning som dagen till ära blir korv stroganoff.

Just det Åsa!!! En Lasse-farsa..?..jag har ingen aning om vad det är men tyckte det lät kul när Erika sa att hon liknade en. Kan tänka mej att hon menar typ en Svensson eller något liknade.


Hejsan på en stund

1 kommentar:

  1. Ha Ha okej. Ja jag tyckte också det lät kul. Men hade aldrig hört ordet förut.

    SvaraRadera